Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Czene Adrienn
Other Authors: Gires Péter
Hargitai-Lőrincz Andrea
Format: Thesis
Kulcsszavak:bank
fúzió(k)
márka
márkaépítés
márkahűség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57246
Description
Abstract:Szakdolgozatom témája összefügg a szakmai gyakorlatommal, mivel jelenleg az MBH Bank egyik gyakornoka vagyok. A bank egy fúzió által alakult meg, melyben korábbi három vállalatból egy új márka született, így egy teljes rebranding folyamat eredménye. Mivel az átláthatóság és az integritás kiemelkedő fontosságúak a bankok márkaépítésében, így a bankszektort választottam arra, hogy egy vállalati újramárkázás stratégiai lépéseit bemutassam. Dolgozatomban esettanulmányok segítségével szemléltetem a márka útját egy vállalatok közötti fúzió esetén, fontos szerepet kap a márkaérték, márkaidtentitás változása és ennek hatása a fogyasztókra. A szekunder kutatásomban megjelennek a márkaépítéhez kapcsolódó fogalmak és a márka elemeinek rövid ismertetése. A pénzügyi intézmények márkázásánál egyre nagyobb szerepet játszik a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás (CSR), illetve a digitalizáció és technológiai trendek követése. Ezeket az MBH Bank márkatevékenységein keresztül vizsgálom. Példáján keresztül egy átfogóbb képet kapunk arról, hogy mennyire van hangsúlyban a belső és külső kommunikáció, és A márkaismertség növelése, egy új néven működő vállalat stratégiájában. A primer kutatásom célja, hogy betekintést nyerjek egy bank rebranding folyamatába, illetve dolgozói tapasztalatok által a belső munkamegosztásokra. Kihasználva, hogy az MBH Banknál végzem a szakmai gyakorlatom, kvalitatív kutatásként mélyinterjúkat készítek a bank dolgozóival, 3 különböző területről. A kérdezetteknél lényeges pont, hogy mind részt vettek a fúziós folyamatokban. Összeségében arra szeretnék a kutatás által választ kapni, hogy milyen kihívásokkal néztek szembe a területek csapatszinten, mennyire befolyásolta ez a dolgozói elégedettséget, illetve hogyan hatott a változás az ügyfelek bizalmára, lojalitására. A marketing munkatársak válaszaiból arra is rálátunk, mennyire volt hangsúlyban a márkakommunikáció, milyen célcsoportokat és hogyan próbált elérni a bank.