Kommunikációs kompetenciák szerepe a karaktererősségek fejlődésében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mózes Lotti
További közreműködők: Heitlerné Lehoczky Mária
Szabó Kristóf
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:erősségek
kommunikáció
pedagógia
személyiségfejlesztés
személyiségtípus(ok)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57293
Leíró adatok
Kivonat:Jelen kutatás célja a pedagógiai kommunikáció, valamint az általuk nyújtott segítségek mértékének megismerése a karaktererősségek beazonosításához, eredményes alkalmazásához. A kutatás célkitűzései közt szerepelt, a tanárság pedagógiai módszereinek, illetve a gyermekek erről alkotott véleményének megismerése. Emellett a csoport szinten megjelenő erősségek arányának feltérképezése. A kutatás, melyben 158 fő vett részt, nem reprezentatív a teljes magyar lakosság érintett korosztályát tekintve, ám információértékkel bír. A célom eléréséhez primer kutatást alkalmaztam. Az esettanulmány fókuszában 6-14 éves általános iskolás gyermekek álltak. A felmérést ezen diákok körében végeztem. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a pedagógusok némely esetekben nem fordítanak elegendő figyelmet a tanítványaik erősségfejlesztésére. Mindent egybevetve az általam kutatott téma értelmezhető társadalmi felelősségvállalásként is.