Fogyasztói elégedettség és lojalitás a Nike márka vonatkoztatásában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Németh Andrea
Other Authors: Csizmadia Péter
Kovács Dr. Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:BCG mátrix
elégedettség
elégedettségvizsgálat
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
lojalitás
SWOT-elemzés
vállalati felelősség
vásárlói elégedettség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57297
Description
Abstract:A szakdolgozatom témaköre a fogyasztói elégedettség és lojalitás vizsgálata. A konkrét téma kiválasztása hosszú folyamat volt számomra, hiszen rengeteg ötlet és gondolat kavargott a fejemben, és igyekeztem megtalálni a számomra legmegfelelőbbet. Mindig is érdekelt, hogy mennyire elégedettek a fogyasztók egy adott termékkel vagy szolgáltatással, és hogy ez az elégedettség mennyire befolyásolja a márkahűséget. Vajon a pozitív visszajelzések alapján a fogyasztók hűek maradnak-e a márkához, vagy esetleg kipróbálnak más alternatívákat is a piacon? Ebből a kiindulópontból született meg a szakdolgozatom témája, mely a fogyasztói elégedettség és lojalitás vizsgálata egy sportruházatot gyártó cég alapján. A célom az, hogy feltárjam, hogyan befolyásolja a fogyasztók elégedettsége és lojalitása egy ilyen piaci szereplő esetében a vállalat sikerét és versenyképességét.Egyetemi tanulmányaim során is különféle filozófiák tömkelegével ismerkedhettem meg, ösztönözve arra, hogy megtaláljam a megfelelőt melyről oldalakat írok majd ennek a szakdolgozatkeretein belül. Számomra ez a téma kihívást jelent, így minden alkalmat megragadtam, hogy prezentálni tudjam irományomat. A cég, amelyen keresztül végig vittem a kutatásomat az a Nike volt. A Nike egy világszerte ismert sportmárka, amely különféle sportruházatokat, cipőket és sportfelszereléseket készít. Számomra is kedves ez márka, így gondoltam, hogy dolgozatomat, megfelelő lesz ezen a vonalon végig vinni.