Tehetséggondozás a gazdasági szakképzésben, különösen Heves vármegyében
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | Heves megye pedagógia tanárképzés tehetség tehetséggondozás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57315 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg57315 | ||
005 | 20250325112129.0 | ||
008 | 250325suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Forgó Alexandra | |
245 | 1 | 0 | |a Tehetséggondozás a gazdasági szakképzésben, különösen Heves vármegyében |c Forgó Alexandra |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom a tehetséggondozás kérdéskörét fogja vizsgálni, különös hangsúlyt helyezve a gazdasági szakképzésre Heves vármegyében. Mivel Gyöngyösön élek, kézenfekvő volt számomra, hogy először a lakóhelyem környékén kezdjem el feltérképezni és értékelni a tehetséggondozás helyzetét, különösen mivel a jövőben itt szeretnék én is tanítani. Célom, hogy átfogóbb képet kapjak a jelenlegi gyakorlatokról, és azonosítsam azokat a lehetőségeket és fejlesztési területeket, amelyek hozzájárulhatnak a tehetséges diákok még sikeresebb támogatásához. Azért választottam szakdolgozatomként ezt a témát, mert a tehetséggondozás kérdésköre mindig is közel állt hozzám. Az iskolai éveim alatt én is számos tehetséggondozási programon vettem részt, amelyek nagyban hozzájárultak a saját fejlődésemhez és bővebb ismeretek megszerzéséhez. Éppen ezért kiemelten fontosnak tartom, hogy más diákok is hasonló lehetőségekhez jussanak, amelyek segítik őket tehetségük felismerésében és kibontakoztatásában. Véleményem szerint a tehetséggondozás egy rendkívül fontos és aktuális téma, hiszen a tehetséges diákok felismerése és támogatása nemcsak a diákok egyéni fejlődését mozdítja elő, hanem hosszú távon jelentős hozzájárulást nyújtanak a társadalom és a gazdaság fejlődéséhez is. A tehetséges diákok gyakran eltérő igényekkel rendelkeznek, és a hagyományos oktatási módszerek már nem mindig elégítik ki ezeket az igényeket. A személyre szabott oktatási programok kidolgozása és megvalósítása komoly erőforrásokat és szakértelmet igényel a pedagógus részéről. Nagy kihívást jelent az egyensúly megtalálása a tehetséges diákok szükségletei és a többi diák között. | |
695 | |a Heves megye | ||
695 | |a pedagógia | ||
695 | |a tanárképzés | ||
695 | |a tehetség | ||
695 | |a tehetséggondozás | ||
700 | 1 | |a Thuma Dr. Orsolya |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57315/1/Szakdolgozat_Forg%C3%B3%20Alexandra.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57315/2/Forg%C3%B3%20Alexandra%20K%C3%B6zgazd%C3%A1sztan%C3%A1r%20MA%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%202024.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57315/3/Forg%C3%B3%20Alexandra%20MA%20KT%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |