A használtruha-piac digitalizációja és digitalizációs lehetőségei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kersák Veronika
További közreműködők: Kasza Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
e-kereskedelem
Használt ruha
Használtruha-piac
webshop
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57327

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57327
005 20250325112141.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kersák Veronika 
245 1 2 |a A használtruha-piac digitalizációja és digitalizációs lehetőségei  |c Kersák Veronika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A környezeti felelősségvállalás fontossága, a felelős fogyasztó, a tudatos vásárló – mind népszerű kifejezések napjainkban, amellyel mindannyian találkozhatunk a hétköznapok során is. A divatipar eredményeként 1,2 milliárd tonna üvegházhatású gáz kerül kibocsátásra, amely a Föld teljes szén-dioxod-kibocsátásának 10%-át teszi ki. Ez valójában több, mint a hajózás és a légiközlekedés összemissziója. Ebből Magyarországon az egy főre jutó éves átlag több, mint 10 kilogrammot jelent – ennek pedig csak elenyésző része kerül újrahasznosításra, vagy egyáltalán szelektív kiselejtezésre (Greenfo, 2020). Témaválasztásomat emiatt az indokolta, hogy tudatosságra törekvő fogyasztóként a másodkézből való vásárlási forma hozzám rendkívül közel áll, mert gyerekkorom óta élvezem a használtruha boltok különlegességét, egyediségét, a vele járó kincskeresés örömét. Az elmúlt években, a digitalizációs lehetőségek terjedésével ez a piac és vásárlási forma robbanásszerűen népszerűvé vált, nyomatékosítva a környezeti felelősség és fenntarthatóság fontosságát is. A téma aktualitását és relevanciáját mi sem hangsúlyozza jobban, minthogy a „fast fashion”, azaz az idénydivat negatív hatásai a világ számos országában egyre nagyobb problémát jelentenek, illetve egyre nyilvánvalóbbak, a fogyasztók pedig ezt felismerve egyre inkább törekednek a felelősségvállalásra a ruházati cikkek vásárlása során is. Dolgozatomban a fogyasztói piac és a használtruha-piac fogalmainak körbejárása után bemutatom a digitális használtruha-piacot és az ennek teret adó különböző online piactereket. A jelenség mögött meghúzódó okokat és indokokat fontosnak tartom kiemelni, hogy átfogó képet adhassak ennek az iparágnak a sajátosságairól, növekedő tendenciájáról. Ezután térek rá és vizsgálom meg a már jelenlévő és alkalmazott digitális technológiákat, különféle innovációkat, amelyek a vásárlási élményhez és a fogyasztói hűséghez is hozzájárulnak online használt cikkek vásárlása során. 
695 |a digitalizáció 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a Használt ruha 
695 |a Használtruha-piac 
695 |a webshop 
700 1 |a Kasza Lajos  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57327/1/Szakdolgozat_Kers%C3%A1k_Veronika.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57327/2/Kers%C3%A1k%20Veronika%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57327/3/Kers%C3%A1k%20Veronika.pdf  |z Dokumentum-elérés