Vezetői stílusok és az Érzelmi intelligencia A nők helyzete a modern szállodaiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Németh Kitti
További közreműködők: Adorján Krisztián
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:EQ
leadership
szállodaipar
vezetői stílusok
vezetők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57350

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57350
005 20250325112203.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Németh Kitti 
245 1 0 |a Vezetői stílusok és az Érzelmi intelligencia  |b A nők helyzete a modern szállodaiparban  |c Németh Kitti  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat átfogó képet nyújt a női vezetők szerepéről és helyzetéről a szállodaiparban, kiemelve az érzelmi intelligencia (EQ) jelentőségét a vezetői gyakorlatban. A szállodaipar, mint a globális turizmus egyik dinamikus ágazata, különleges kihívásokat és lehetőségeket rejt, amelyek kiváló vezetői készségeket követelnek meg. A kutatás kvalitatív módszertanra épül, amely során négy szállodaiparban dolgozó női vezetővel készült interjúk eredményeit elemeztük. Az interjúk rávilágítottak az EQ kulcsszerepére a stresszes helyzetek kezelésében, a különböző személyiségtípusok támogatásában, valamint a csapatok motiválásában és összetartásában. A női vezetők gyakran alkalmaznak demokratikus, affiliatív és coaching alapú vezetési stílusokat, amelyek különösen hatékonyak a szállodaipar gyorsan változó környezetében. Főbb megállapítások: · Az EQ mint erősség: Az érzelmi intelligencia magas szintje elősegíti a hatékony kommunikációt, a konfliktusok kezelését, valamint növeli a csapatmorált és a vendégelégedettséget. Az empatikus hozzáállás és az érzelemkezelési készségek javítják a csapatok működését és a szervezeti eredményeket. · Kihívások a szállodaiparban: A női vezetők továbbra is szembesülnek az „üvegplafon” jelenségével, a munka és a magánélet közötti egyensúly kihívásaival, valamint a nemi sztereotípiákkal. Az EQ alkalmazása és fejlesztése lehetőséget kínál ezen akadályok leküzdésére. · Az EQ hatása a vezetői stílusra: A rugalmas, EQ-alapú vezetési stílusok elősegítik a csapat motivációját és az inkluzív munkahelyi légkör kialakítását. · Az EQ fejlesztése: Bár sok vállalat nem kínál kifejezetten EQ-fejlesztő képzéseket, a női vezetők önállóan nagy hangsúlyt fektetnek EQ-juk fejlesztésére, például szakirodalom tanulmányozásával. · A szállodaipar jövője: Az EQ-alapú vezetés egyre fontosabbá válik a munkavállalói elkötelezettség növelésében, a vendégélmény optimalizálásában és a diverzitást támogató szervezeti kultúra kialakításában. · A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy az EQ kulcsfontosságú a hatékony vezetői gyakorlat kialakításában a szállodaiparban, ahol az empátia és a kapcsolatok kezelése központi szerepet játszik. Az EQ fejlesztése nemcsak az egyéni vezetői hatékonyságot, hanem a szervezet egészének sikerességét is pozitívan befolyásolja. Az eredmények alapján az EQ nemcsak a jelenlegi iparági kihívások kezelésére nyújt megoldást, hanem a szállodaipar jövőbeni fejlődésének kulcsfontosságú tényezőjévé is válhat. 
695 |a EQ 
695 |a leadership 
695 |a szállodaipar 
695 |a vezetői stílusok 
695 |a vezetők 
700 1 |a Adorján Krisztián  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57350/1/N%C3%A9meth%20Kitti%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57350/2/N%C3%A9met%20Kitti%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%202025.janu%C3%A1r%2002..pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57350/3/b%C3%ADr%C3%A1lat%20N%C3%A9meth%20Kitti.pdf  |z Dokumentum-elérés