AI hatása az FMCG kiskereskedelemre és annak fogyasztóira

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kreisz Vivien Laura
További közreműködők: Kasza Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-kereskedelem
fogyasztó(k)
készletgazdálkodás
kiskereskedelem
logisztika
mesterséges intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57372
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom célja a mesterséges intelligencia (AI) technológiák FMCG kiskereskedelmi szektorra gyakorolt hatásának vizsgálata a fogyasztói és kereskedelmi szempontok alapján. Az AI alapvetően átalakítja a vásárlói élményt, növeli az üzleti hatékonyságot, és jelentős előrelépést jelent a készletgazdálkodás optimalizálásában, ugyanakkor komoly kihívásokat is felvet. A kutatásom során vegyes módszertant alkalmaztam: egy 120 fő részvételével készült kérdőíves felmérés adatait statisztikai elemzésekkel (ANOVA, korreláció, regresszió) dolgoztam fel, amelyeket egy félig strukturált interjú és szekunder források elemzése egészített ki. Eredményeim szerint az AI személyre szabott vásárlási élményeket nyújt, javítja a logisztikai folyamatokat és csökkenti a működési költségeket, azonban a technológia elfogadottsága generációs különbségeket mutat. Míg a fiatalabb fogyasztók nyitottabbak az AI használatára, az idősebbek körében nagyobb a bizalmatlanság, amelyet az átlátható adatkezelési gyakorlatok és fogyasztói tájékoztatások javíthatnak. Kutatásom rávilágít arra, hogy az AI nem csupán a kiskereskedelmi folyamatok optimalizálásának eszköze, hanem a vásárlói elégedettség fenntartásának kulcsfontosságú tényezője is.