Gólemszínház- Az alkotás öröme és fontossága
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | irodalmi és művészeti irányzatok művelődés művészetek művészeti élet művészetoktatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg57380 | ||
005 | 20250325112231.0 | ||
008 | 250325suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Szabó Flóra | |
245 | 1 | 0 | |a Gólemszínház- Az alkotás öröme és fontossága |c Szabó Flóra |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a GólemSzínházAz alkotásöröme és fontosságaSzakdolgozatom a Gólem Központ működését, szerepét és identitását vizsgálja Magyarországon. A Gólem Színház, amely a dokumentum fő témája, 2005-ben jött létre, és mára az ország egyetlen professzionális zsidó kulturális központjaként ismert. A dolgozatban bemutatom, hogyan alakult meg a Gólem Színház, milyen kihívásokkal néz szembe egy előítéletekkel terhelt társadalmi kommunikációs környezetben, és miként formálják tagjai az intézmény identitását.A közösségi színház fogalmát a társadalmi kapcsolatok és identitás szempontjából elemzem.A bevezető részek a közösség és a közösségi érzés definícióját tárgyalják, majd kitérek a közösségi színház mint művészeti forma szerepére. A fogalmi alapvetésben FerdinandTönniesés Max Weber társadalomelméleteire építettem, hogy megalapozzam a közösségi színház fogalmát. A Gólem Központ Magyarországon betöltött szerepét elemezve az elemzésben különös figyelmet fordítottam a társadalmi diskurzus és a színház kapcsolatára, és rávilágítottam arra, hogy a közösségi színház eszközként szolgálhat a társadalmi kohézió és elfogadás előmozdításában.Kutatásom kvalitatív módszereken, többek között interjúkon és résztvevő megfigyelésen alapult. Saját tapasztalataimra és az intézmény mindennapi életében szerzett élményeimre építettem, hiszen magam is a Gólem Színház tagja vagyok.A dolgozatom foglalkozik azzal, hogy a színház hogyan viszonyul a zsidó identitás kérdéséhez, miként próbál közösséget építeni, és milyen stratégiákkal igyekszik a társadalom előítéleteit kezelni. A dokumentum végkövetkeztetései között szerepel, hogy a Gólem Központ nem csupán kulturális tér, hanem az identitás kifejezésének és megőrzésének színhelye is, amely hozzájárul a társadalmi megértés és elfogadás növeléséhez. | |
695 | |a irodalmi és művészeti irányzatok | ||
695 | |a művelődés | ||
695 | |a művészetek | ||
695 | |a művészeti élet | ||
695 | |a művészetoktatás | ||
700 | 1 | |a Dr. Takács Dr. Edit |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380/1/SZAKDOLGOZAT_SZABOFLORA.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380/2/SZAKDOLGOZAT%20100%20SZABOFLORA.docx.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380/3/SKM_36724112915280.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380/4/Szab%C3%B3%20Fl%C3%B3ra_Tak%C3%A1cs_Edit%20.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57380/5/Szab%C3%B3%20Fl%C3%B3ra_BA%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%202024_szk.pdf |z Dokumentum-elérés |