Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Penyige Lili Hanna
További közreműködők: Kovács Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészségügy
fogyasztási modell
fogyasztói magatartás
gyógyszermarketing
magatartásformák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57431
Leíró adatok
Kivonat:Egy RMC clinics által készítetett kutatás szerint, a nők azok akik, mind élettársuknak, mind a gyermekeiknek, mind önön maguknak választják a szolgáltatót és az orvost is. Magyarországon a magánegészségügyi szolgáltatói piac, 10-15 évvel ezelőtt csak egy nieche szegmenset szolgált ki, így versenyhiány miatt indokolatlan volt az egészségügyi marketing alkalmazása. Ez mára megváltozott és napjainkban egyre gyakrabban találkozunk magánszolgáltatásokat népszerűsítő reklámokkal. Magyarországon ennek a szektornak a marketing ismeretei még gyermekcipőben járnak. Nem rendelkezünk még standard és működő módszerekkel, mert eddig nem volt rá igény. Kevés kutatással rendelkezünk, ami a Magyar fogyasztókat vizsgálná, így csak a többi szektorban alkalmazott módszereket implementáljuk át az egészségügyi marketingstratégiába. További fokozó tényező a szolgáltatásmarketing folyamatos átalakulása, a szolgáltatás végbemenetele. Ma már nem elég a fogyasztóknak annyi, hogy a pénzükért cserébe megkapják a szolgáltatást, élménynek is kell társulnia a fogyasztás mellé. A szolgáltatásmarketingnek kiemelt szerepe van az egészségügyi szektorban, mert a fogyasztó laikussága miatt, csak korlátozottan képes érzékelni a szolgáltatás minőségét és hasznosságát. Kutatásommal olyan átfogó képet szeretnék kapni a budapesti női fogyasztók fogyasztói és vásárlói magatartásáról, ami támpontként szolgálhat a magánszolgáltatóknak, amikor marketingstratégiát alkotnak és ami segít a magyar egészségügyi marketingnek, hogy kinőjön a gyermekcipőből.A magánklinikák számának növekedése miatt a verseny is folyamatosan fokozódik. A kutatási eredmények segíthetnek abban, hogy a szolgáltatóknak hatékony marketing kampányokat készíthessenek. Többek között a kutatásom rávilágít arra, hogy milyen tényezők befolyásolják a nőket szolgáltatók kiválasztásában, illetve, hogy milyen elvárásaik vannak a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Összességében a kutatásom értékes információkat gyűjthet a szülészeti és nőgyógyászati magánellátóknak a célcsoportjuk jobb megértéséhez és a szolgáltatásaik fejlesztéséhez, ez hatékonyan hozzájárulhat az adott cég versenyképességének növeléséhez, pozíciójának megtartásához és a páciensek elégedettségének növeléséhez. A fő kutatási kérdésem a következő: Milyen a Budapesti női lakosok fogyasztói és vásárlói magatartása a magánegészségügyi szolgáltatások felé? Kutatásom során továbbá az alábbi kérdésekre keresem a választ: Mi alapján döntenek a Budapesti női fogyasztók, mikor magánegészségügyi szolgáltatót vesznek igénybe? Elégedettek-e a budapesti női fogyasztók a magánegészségügyi ellátással? Milyen egyéb tényezők lehetnek relevánsak, amik befolyásolhatják a döntést a szakértelmen túl? Milyen igényei vannak a budapesti női fogyasztóknak, ha magánellátást szeretnének igénybe venni? Milyen gyakran látnak a fogyasztók egészségügyi marketinget? Mennyire bíznak a fogyasztók az online véleményekben? Milyen speciális marketing elemeket kell használni ebben a szektorban? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre válaszolhassak egy primer kutatást kell végeznem. Egy Kvantitatív, megkérdezéses, kérdőív formájú leíró kutatás szeretnék készíteni a budapesti 18. életévüket betöltött nők körében. A kérdőíves módszer, azért releváns ebben a témában, mert egy általános fogyasztó nem gondolkodik a mindennapokban az egészségügyről, illetve az ahhoz tartozó és kapcsolódó témákról, ezért irányított, célzott kérdések és előre megadott válaszadási lehetőségekre van szükség, ahhoz, hogy releváns válaszokat szerezzünk a primer kutatásból.