Gazdasági ismeretek oktatásának innovatív módszerei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sebestyénné Vörös Erzsébet
További közreműködők: Hamar Dr. Farkas
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
didaktika
gazdasági ismeretek
innováció
középfokú oktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57439
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat bevezető részében az oktatási módszerek fajtáit, és az innováció lényegét ismertetem. Az oktatási módszerek egy részét nap, mint nap alkalmazzuk (magyarázat, elbeszélés, szemléltetés). Ezeket továbbra sem kell elhagyni a tanóráinkból, de nyitottan kell hozzáállni a gamifikáció és kooperatív tanulás használatához. Ezért ezek a módszerek hangsúlyosabban szerepelnek a dolgozatban. A gazdasági ismeretek középszintű oktatásának igényével találkozhatunk a gimnáziumi oktatásban is. Bemutattam a dolgozatban, hogy milyen stratégiai koncepciók vonatkoznak erre a területre.A 21. századi kihívások elemzése arra mutat rá, hogy nem csak a megtanult tananyag visszaidézésére kell alapozni a tanulási folyamatot, hanem kreatívabb, alkotóbb, játékosabb formában kell megszervezni a tanulást.A dolgozatban tisztáztam az LMS és LCMS rendszerek lényegét. Bemutattam ingyenesen használható alkalmazásokat (Google Classroom, Motimore, Canva oktatási verzió, E-kréta Digitális Kollaborációs Tér), és elhelyeztem őket az LMS és LCMS rendszerek kategóriájában.A tanulók számára a digitális platformok használata is válhat unalmassá, és nem lesz tőle sokkal érdekesebb egy tanóra. Az SAMR modell tanulmányozása megmutatja, hogy hogyan lehet a modell szintjeiben előrelépni. Bemutatom, hogy a játékalapú tanulás és a gamifikáció nem ugyanazt jelenti. Mindkettőt érdemes kipróbálni. Innovatív módszerekről gondolkodva megkerülhetetlen volt a mesterséges intelligencia kérdése. Erről is szó esik a dolgozatban.A dolgozat utolsó egysége konkrét példákat szolgáltat a fentiek gyakorlati alkalmazására. A példák a gazdasági ismeretek tantárgy pénz témaköréhez kapcsolódnak. A SWOT analízist készítettem azzal a céllal, hogy bemutassam, hogy az innovatív módszereknek a dolgozat nagy részében tárgyalt előnyei mellett a nehézségeivel is számolnunk kell.