Gazdasági ismeretek oktatásának innovatív módszerei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sebestyénné Vörös Erzsébet
További közreműködők: Hamar Dr. Farkas
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
didaktika
gazdasági ismeretek
innováció
középfokú oktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57439

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57439
005 20250325112333.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Sebestyénné Vörös Erzsébet 
245 1 0 |a Gazdasági ismeretek oktatásának innovatív módszerei  |c Sebestyénné Vörös Erzsébet  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat bevezető részében az oktatási módszerek fajtáit, és az innováció lényegét ismertetem. Az oktatási módszerek egy részét nap, mint nap alkalmazzuk (magyarázat, elbeszélés, szemléltetés). Ezeket továbbra sem kell elhagyni a tanóráinkból, de nyitottan kell hozzáállni a gamifikáció és kooperatív tanulás használatához. Ezért ezek a módszerek hangsúlyosabban szerepelnek a dolgozatban. A gazdasági ismeretek középszintű oktatásának igényével találkozhatunk a gimnáziumi oktatásban is. Bemutattam a dolgozatban, hogy milyen stratégiai koncepciók vonatkoznak erre a területre.A 21. századi kihívások elemzése arra mutat rá, hogy nem csak a megtanult tananyag visszaidézésére kell alapozni a tanulási folyamatot, hanem kreatívabb, alkotóbb, játékosabb formában kell megszervezni a tanulást.A dolgozatban tisztáztam az LMS és LCMS rendszerek lényegét. Bemutattam ingyenesen használható alkalmazásokat (Google Classroom, Motimore, Canva oktatási verzió, E-kréta Digitális Kollaborációs Tér), és elhelyeztem őket az LMS és LCMS rendszerek kategóriájában.A tanulók számára a digitális platformok használata is válhat unalmassá, és nem lesz tőle sokkal érdekesebb egy tanóra. Az SAMR modell tanulmányozása megmutatja, hogy hogyan lehet a modell szintjeiben előrelépni. Bemutatom, hogy a játékalapú tanulás és a gamifikáció nem ugyanazt jelenti. Mindkettőt érdemes kipróbálni. Innovatív módszerekről gondolkodva megkerülhetetlen volt a mesterséges intelligencia kérdése. Erről is szó esik a dolgozatban.A dolgozat utolsó egysége konkrét példákat szolgáltat a fentiek gyakorlati alkalmazására. A példák a gazdasági ismeretek tantárgy pénz témaköréhez kapcsolódnak. A SWOT analízist készítettem azzal a céllal, hogy bemutassam, hogy az innovatív módszereknek a dolgozat nagy részében tárgyalt előnyei mellett a nehézségeivel is számolnunk kell. 
695 |a 21. század 
695 |a didaktika 
695 |a gazdasági ismeretek 
695 |a innováció 
695 |a középfokú oktatás 
700 1 |a Hamar Dr. Farkas  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57439/1/sebestyenne_voros_erzsebet_y4873f_portfolio_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57439/2/K%C3%B6zgazd%C3%A1sztan%C3%A1r%20MA%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%202024_Sebesty%C3%A9nn%C3%A9_Hamar.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57439/3/Sebesty%C3%A9nn%C3%A9%20V%C3%B6r%C3%B6s%20Erzs%C3%A9bet%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20PAM.pdf  |z Dokumentum-elérés