A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe, annak munkavállalókra gyakorolt hatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kajin Cintia
Other Authors: Dr. Molnár Zsolt
Format: Thesis
Kulcsszavak:belső PR
CSR
közigazgatás
munkavállalók
társadalmi felelősségvállalás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57490
Description
Abstract:Napjainkban az emberiség számos, rendkívül összetett problémával küzd, amelyek a globalizációtól a társadalmi egyenlőtlenségeken át egészen a klímaváltozásig terjednek. Ez megköveteli a társadalmi szintű összefogást, amelyben egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak a vállalatok és szervezeti egységek, különböző CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalási) tevékenységek formájában. Kijelenthető, hogy a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) ma már kulcsfontosságú tényező a vállalatok tevékenységében és a társadalmi fejlődésben, azonban még mindig sok probléma merül fel a helye, szerepe és hatása kapcsán. Bár egyre több vállalat és szervezeti egység integrálja üzleti működésébe a CSR gyakorlatokat, gyakran felmerül a kérdés, hogy ezek a lépések valóban hatékonyan járulnak-e hozzá a vállalat eredményességéhez, illetve a társadalmi környezet jobbá tételéhez. Továbbá, mivel az általam bemutatott szervezet egy állami fenntartású intézmény, felmerül a kérdés, hogy a CSR-nak milyen szerepe van a közigazgatási egységek működésében és milyen mértékben segítik elő a szervezet sikerességét. Ez alapján szakdolgozatomban az Oktatási Hivatal CSR tevékenységét és annak szerepét vizsgáltam, illetve a társadalmi felelősségvállalás szervezetre gyakorolt pozitív hatásait elemeztem, hogy kiderüljön, miért előnyös ez az Oktatási Hivatal számára, milyen eredményt várnak tőle, mik a gyakorlati előnyei, és miként járul hozzá a hivatal hosszú távú sikerességéhez.A kutatásom eredményeként arra jutottam, hogy egy vállalat CSR tevékenysége pozitívan befolyásolja a munkavállalók vállalatról kialakított véleményét, illetve hatással van a munkavállalói motiváltságra, elégedettségre és lojalitásra, ami hosszú távon hozzájárul a vállalat sikerességéhez.