MOL MAGYARORSZÁG A magyar üzemanyag-értékesítő kiskereskedelmi piac átvilágítása egy sikeres magyar vállalat bemutatásán keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vágvölgyi Pál
Other Authors: Kegye Krisztina
Kulcsszavak:cégelemzés
hazai nagyvállalatok
MOL
üzemanyag fogyasztás
üzemanyagárak
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57494
Description
Abstract:A MOL hazánkban megalakulása óta piacvezető a kiskereskedelmi üzemanyag-ellátás területén.Bár a MOL a magyarországi kiskereskedelmi üzemanyagpiacon stabil vezető pozícióval rendelkezik, mégis a körülötte zajló globális folyamatok és az állandó verseny szűntelen kihívások elé állítják. A vizsgálat során kiderül, hogy ezen kihívásokra a vállalat mindig gyorsan és érdemben reagál. A mai szabályozás és a közgondolkodás központjában a fenntarthatóságra törekvés irányítja, mely az alternatív üzemanyagokra a csoport továbbra is. Ám, mint azt is felismerte a versenyképesség megőrzéséhez nem elegendő a szabályozásokhoz, hanem figyelemmel kísérni a fogyasztóieket is. Ez vezetett az önálló Fogyasztói Szolgáltatások üzletág létrehozásához, mely több csatornán is vizsgálja a vevők igényeit, elégedettségét és ennek alapján változtatja aktuális stratégiáit. Jelenlegi Shape Tomorrow elnevezésű stratégiájában az üzletág nyereségének növekedését, ezen belül is a nem üzemanyagszegmens arányának emelkedését, és közép-kelet-európai pozícióinak javítását tűzte ki célul. Mindezeket a töltőállomások, a szolgáltatások, a gasztrokínálat és az applikációt használók számának növelésével kívánják elérni. E szegmens vevőelégedettség vizsgálata azért fontos, mert az egész vállalat hétköznapi, szubjektív megítélésében az üzemanyag-töltőállomáson elérhető termékek és szolgáltatások minősége játszik kulcsszerepet, mivel a MOL nevet sokan az országszerte megtalálható benzinkút hálózattal azonosítják. Nincsenek tisztában a csoport széleskörű tevékenységével.Dolgozatomban a hazai üzemanyagpiac jellemzőit, sajátosságait kívánom ismertetni a MOL Csoport Fogyasztói Szolgáltatások üzletágának részletes bemutatása kapcsán. Ez azonban lehetetlen a vállalat egészének rövid bemutatása nélkül.