A roma gyerekek oktatási helyzete

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sárközy Cecilia
További közreműködők: Balog-Siposné Szöcze Anikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
cigányság
oktatás
szociálpedagógia
szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57530

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57530
005 20250325112503.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Sárközy Cecilia 
245 1 2 |a A roma gyerekek oktatási helyzete  |c Sárközy Cecilia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Összességében számos roma gyerek tanul Magyarországon, ezáltal az oktatási kérdésükkel is foglalkozni kell. Véleményem szerint a roma gyerekek tanulási problémái általános iskolában kezdődnek. Fókuszt kell helyezni arra, hogy megtanítsák a tanulókat tanulni. A másik nagyon fontos tény, ami számtalanszor előkerült a kutatás során az a családi háttér. Roma és roma között nagy különbség van. A legfontosabb, hogy a gyerekek azt a példát követik a legtöbb esetben, amit a szüleitől láttak. Ennek okán fogva, ha egy tradicionális roma családot veszünk alapul, legyen az szegény vagy gazdag, a tanulmányokkal szemben mindig fontosabb szerepet fog játszani a családalapítás kérdése. Ezekben a családokban nem lesz fontos a tanulás, hiszen a roma lányok célja az életben, hogy szeretetben felneveljék gyerekeiket, anyagi téren pedig a férjükre hagyatkoznak. A nem tradicionális családokban is előfordul az iskola elhagyás, sajnos köztudott, hogy a cigányok sok esetben hagyatkoznak az állam által nyújtott segítségekre. A roma nép lusta. Hiányzik belőlük a szorgalom és a kitartás.Úgy vélem, az oktatás során minden lehetőségük megvan arra, hogy felzárkózzanak még abban az esetben is, ha nem megfelelő háttérrel vagy szókinccsel, vagy alapokkal indulnak. A tanárok különböző képzésekre járnak, hogy megfelelő módon tudják kezelni a hátrányos helyzetű gyerekeket. Korrepetálásokat, felkészítőket, fakultációkat tartanak a pedagógusok felzárkóztatás céljából. A vendéglátást tekintve a tanulók nagyon hamar gyakorlati helyre kerülnek, melynek során anyagi forráshoz jutnak, ennek következtében a hátrányos helyzet is mérséklődik. A kitartás a szorgalom a legfontosabb roma gyerekek tanulmányai során.Feltártam annak a lehetőségét is, ha a diák gyengébb képességű és nem tud egy fennmaradni egy átlagos középiskolai képzésben. A lehetőség adott, hogy a dobbantó programot igénybe vegye, ami egy részszakmát biztosít számára, így viszonylag elég korán el tud helyezkedni dolgozni. Az Orientációs program is él, ahol egy 0. osztályban felkészülhet a szakképzésre, vagy ezután még mindig választja a Dobbantó programot.Nem utolsó sorban vizsgáltam az autentikus iskolát is, ahol minden lehetőség nyitott arra, hogy megfelelő minőségű oktatásban vegyenek részt a roma gyerekek. A nemzetiségi iskolában a tanárok fókuszt helyeznek a tehetséggondozásra, felkészítésre, felzárkóztatásra, valamint mivel befogadó iskolaként is funkcionál, mindenki számára elérhető, aki fejlődni, tanulni szeretne.Összességében meglátásom és tapasztalataim alapján a siker kulcsa a belső motiváció, az elkötelezettség, az igyekezet és a szorgalom. Minden diáknak és szülőnek fel kell mérnie, hogy milyen lehetőségekkel, képességekkel és készségekkel rendelkezik a gyerek és ehhez mérten a maximumot kihozni a tanulmányi eredményekből, a pedagógusok támogatásával együttműködve. 
695 |a 21. század 
695 |a cigányság 
695 |a oktatás 
695 |a szociálpedagógia 
695 |a szokások 
700 1 |a Balog-Siposné Szöcze Anikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57530/1/S%C3%A1rk%C3%B6zy_Cec%C3%ADlia_Roma%20gyerekek%20oktat%C3%A1si%20helyzete.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57530/2/K%C3%B6zgazd%C3%A1sztan%C3%A1r%20MA%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20-%20S%C3%A1rk%C3%B6zy%20Cecilia.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57530/3/S%C3%A1rk%C3%B6zy_Cec%C3%ADlia_k%C3%BCls%C5%91_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés