Iskolai erőszak a hátrányos helyzetű tanulók körében és az intézményi kezelési lehetőségek egy hazai szakközépiskolában
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | bántalmazás hátrányos helyzet iskola mentorálás szakképzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57555 |
Kivonat: | Nem egyszerű pályát választ magának, aki ma Magyarországon tanári hivatásra adja a fejét. Többek között az adminisztratív terhek, a magas óraszámok, az anyagi és morális megbecsültség hiánya mind-mind olyan tényezők, melyek nehezítő körülményként vannak jelen a pedagógusok hétköznapjaiban. A szaktantárgyak oktatásán túl egyre nagyobb nyomás hárul a tanárokra, akik igyekeznek kompenzálni az otthonról, a kortárs csoportoktól vagy épp a közösségi médiából érkező negatív hatásokat. Az adatközlő kollégák több alkalommal is kiemelték a nevelést, mint kulcsfontosságú tényezőt az erőszakos cselekedetek megelőzésében, amely eredendően nem kellene, hogy csak a tanárokra korlátozódjon, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy manapság a szülők is egyre nagyobb segítségre szorulnak ezen a téren. |
---|