Marketing fejlődése az online térben, azon belül az online magazinok fejlődése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Farkas Réka
Other Authors: Papp dr. Vanda
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-marketing - elektronikus marketing
fejlődés
innováció
internetmarketing
sajtó
újságírás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57581
Description
Abstract:Szakdolgozatommal a célom az volt, hogy megismerjem az online magazinok kialakulását, a marketing, a reklámpszichológia és a fogyasztói magatartás vonalán elindulva egy fókuszcsoportos interjú kiegészítésével. Dolgozatom elején a szakirodalmi feldolgozásnál a tágabb témákról, mint a marketing, digitális marketing haladtam egyre inkább a specifikusabb irányok felé, mint a magazinok, online magazinok. Főbb témaköreim voltak a digitális marketing kialakulása és ennek a különböző részei, mint a blogok, a közösségi média. Ezek után áttértem az online magazinok kialakulására és annak történeti áttekintésére. Majd az ezekben rejlő kihívásokra, illetve a jövőre tekintve dolgozatom végén ejtettem pár szót a Mesterséges Intelligenciáról is, ugyanis napjainkban elég nagy szerepe van és ez a jövőben egyre inkább nőni fog véleményem szerint, mind az újságírást mind más területeket érintve. A szakirodalmi feldolgozásomban szekunder kutatásként hoztam egy korábbi 2023-as olvasottsági kutatást melyet az NMHH közölt 2024-ben, itt kiderült, hogy a webes látogatottságok évről évre egyre magasabbak, mint a sajtótermékek olvasottsága. Kutatások még jósolnak jövőt a nyomtatott magazinoknak, de már a legtöbbjük digitális formában is elérhető és egyre inkább ebbe az irányba fognak mozdulni. A primer kutatásom, a korábbiakban említett fókuszcsoportos interjúk voltak, ugyanis úgy véltem ezzel a formával jobban a kérdések mögé tudok látni, mint egy internetes kérdőívvel. Így egy sokkal szélesebb képet kaphattam a fogyasztási szokásokról. A három csoportos interjú hasznos válaszokkal és ötletekkel segítette kutatási kérdéseim megválaszolását, melyet a konklúzió részben bővebben kifejtettem.