Philips Magyarország marketingkommunikációjának elemzése-Szépségápolási terület

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Maruzs Hanna Bianka
További közreműködők: Bella Zsolt
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:business marketing
e-marketing - elektronikus marketing
marketingeszközök
marketingkommunikáció
marketingtevékenység
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57626

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57626
005 20250325112646.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Maruzs Hanna Bianka 
245 1 0 |a Philips Magyarország marketingkommunikációjának elemzése-Szépségápolási terület  |c Maruzs Hanna Bianka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a Philips Magyarország marketingkommunikációjának az elemzése. Ehhez kapcsolódóan három főbb kutatási kérdést fogalmaztam meg a dolgozatírás kezdetén: 1. Milyen hatást váltanak ki a Philips Magyarország szépségápolási termékei a fogyasztók körében? 2. Hogyan reagál a Philips Magyarország a szépségápolási iparág aktuális trendjeire és változásaira a marketing tevékenységében? 3. Milyen versenyelőnyökkel rendelkezik a Philips a szépségápolási területen a konkurenciáival szemben? Ezekre a kérdésekre kerestem a kutatásaim, elemzéseim során a választ, amelyben nagy segítségemre volt a vállalat marketingvezetőjével készített mélyinterjú, amelyből választ kaptam a kérdéseimre a Philips vállalat szemszögéből. Ennek ellenére viszont minél szélesebb körben szerettem volna megvizsgálni a vállalatot és a kutatási kérdéseket, ezért készítettem egy online kérdőívet is, így fogyasztói szemszögből is megvizsgáltam a Philipset. Emellett több szakirodalmi források alapján is elemeztem a vállalatot. A kutatásom során azt a választ kaptam, hogy a Philips szépségápolási termékeknek több, mint 90%-os ismertségük van a fogyasztók körében és pozitív hatást váltanak ki, hiszen a megbízhatóság és a kiváló minőség jut eszükbe először a fogyasztóknak. Ebben a kérdésben mindkét szemszögből (vállalati és fogyasztói szemszög) szinte ugyanazt a választ kaptam, hiszen a Philips vezetője is alátámasztotta, hogy az emberek nagy többsége ismeri és használja a termékeket és a megbízhatóság jut eszükbe magáról a márkáról, amely annak is köszönhető, hogy egy nagyon régóta jelenlévő holland márkáról beszélünk, amely a magyarországi piacon rengeteg már elégedett fogyasztóval rendelkezik. A Philips Magyarország piacvezető szinte minden szépségápolási termékkategóriában, ezért főként ők diktálják a trendeket. Ebben a marketing vezetőjük is megerősített, hiszen bemutatta az elmúlt évek GFK prezentációit, amelyből számszerűen kiderültek az egyes termékcsoportokban a cégek elért eredményeik. Emellett a Philips piacvezető pozíciójához mérten elsőként rendelkezett TikTok csatornával és 2016 óta saját webshop-pal is, amely egyszerűbbé és rugalmasabbá teszi a vásárlást az érdeklődők számára. Véleményem szerint a Philips gyorsan reagál a világ napi aktualitásaira, amihez nagyon jó marketinget párosít, például a labdarúgó EB-n a OneBlade borotva reklám. Kritikai szemléletem alapján a Philips nagyon jól és eredményesen reagál a marketingtevékenységében az aktuális szépségápolási trendekre. A Philips, ahogy a szlogenjük is mutatja „Innovation for you”, innovációs versenyelőnnyel rendelkezik a konkurenciáival szemben, ezt alátámasztottam a szakdolgozatomban a SWOT analízissel, a BCG mátrix-al és a Porter 5 erő modellel is. Ezt a marketing vezető és az online kérdőív is megerősítette, hiszen vegyük példának a Philips Lumea villanófényes szőrtelenítőt, amely közel 80%-ban uralja a piacot ebben a kategóriában. Emellett még a márkanév is egyfajta versenyelőny, hiszen az X generációban úgy maradt meg a Philips, hogy Európában gyártották ezért jó a minősége és megbízható. Végezetül pedig szeretnék néhány esetleges javasaltot, észrevételt tenni a Philips marketingkommunikációjával kapcsolatban. A vállalat marketingtevékenységét nézve, elmondható, hogy eredményes, hiszen a forgalom is ezt tükrözi minden évben, nagyon sok eredményes marketing kampánnyal (például: Joy napok, Glamour napok, OneBlade borotva kampány). Az is jól látszik, hogy a Philips minden tekintetben a profit maximalizálásra törekszik és ennek érdekében minden marketing eszközt használ, hogy minél szélesebb körben elérje a fogyasztókat. Emiatt óriási marketing pénzt költenek el és itt szeretnék egy szakmai javaslatot tenni: ahogyan a Philips prezentációjából láttam és az előző fejezetekben is elemeztem rengeteg pénzt költenek Tv reklámokra, viszont influenszerekkel való együttműködésük nem túl látványos és a jelenlegi trendeket nézve ez elengedhetetlen eleme lenne a kampányaiknak. Az online kérdőívemből pedig még azt a visszajelzést kaptam, hogy még több kedvezményre, kuponokra lenne szükség annak érdekében, hogy mégtöbb fogyasztó megtudja engedhetni magának a szépségápolási termékek megvásárlását. Összegezve a kutatásaimat, elemzéseimet arra a következtetésre jutottam, hogy a Philips egy rendkívül erős marketingorientált cég, amely nagyon erős kommunikációval, kampányokkal rendelkezik. Véleményem szerint a Philips megérdemli a piacvezető szerepet, hiszen nagyon sokat foglalkoznak a marketing kampányaikkal és ahogyan láttam a jövőbeli terveiket, megfogják tudni tartani a vezető szerepet. 
695 |a business marketing 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a marketingeszközök 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a marketingtevékenység 
700 1 |a Bella Zsolt  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57626/1/Philips%20Magyarorsz%C3%A1g%20marketingkommunik%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se-Sz%C3%A9ps%C3%A9g%C3%A1pol%C3%A1si%20ter%C3%BClet-Maruzs%20Hanna%20Bianka-GMB1LC.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57626/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57626/3/Maruzs%20Hanna%20Bianka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57626/4/Maruzs%20Hanna%20Bianka_k%C3%BCls%C5%91_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés