Pszichológiai stratégiák alkalmazása a márkakommunikációban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Deák Nikolett
További közreműködők: Papp dr. Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kommunikáció
marketing
márka
pszichológia
stratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57629

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57629
005 20250325112649.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Deák Nikolett 
245 1 0 |a Pszichológiai stratégiák alkalmazása a márkakommunikációban  |c Deák Nikolett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az internet megjelenésével (1989) teljesen felfordult az ember élete. A világháló nyilvánosságra hozása óta (1993) minden évben egyre csak növekszik az információk tömkelege, ami nagyban meghatározza létünket. A márkakommunikáció kulcsfontosságú szerepet tölt be a vállalatok és márkák sikeres pozicionálásában, és versenyképesség növelésében. A fogyasztóra zúduló információk hatalmas mennyisége miatt a márkáknak egyre nagyobb kihívást jelent a figyelemfelkeltés, illetve a zajból való kitűnés. Itt jön képbe a pszichológia tudománya, ami kiemelkedő fontossággal bír ebben az ágazatban is. Ez a pszichológiai szemlélet lehetővé teszi a fogyasztók mélyebb megértését, segítenek befolyásolni a fogyasztói döntéseket, vásárlói preferenciákat, amely hatékonyabb márkakommunikációhoz, a fogyasztók szemszögéből pedig tisztább márkaimázshoz vezet. A figyelemfelkeltésnek és a tömegből való kitűnésnek az egyik taktikája a félelemkeltés és a FOMO, azaz a fear of missing out érzelmének előhívása a fogyasztóban, de még sok más stratégiát is alkalmaznak. Ezeknek az alkalmazott stratégiáknak a hátulütője lehet, ha azok manipulatív módon kerülnek felhasználásra. A manipuláció az érzelmi vagy kognitív mechanizmusok célzott kihasználását jelenti annak érdekében, hogy befolyásolják az egyén gondolkodását, viselkedését vagy érzéseit. Az egyik fő kihívás ezen a területen az, hogy a fogyasztók nehezen tudnak különbséget tenni az átütő és manipulatív marketingkampányok, vagy taktikák között. Ez különösen problémás lehet az olyan sebezhető csoportok esetében, mint a gyermekek vagy az idősek, akik könnyebben befolyásolhatóak lehetnek a manipulatív módon alkalmazott pszichológiai stratégiák által.A dolgozat célja, hogy részletesen bemutassa a pszichológiai stratégiák alkalmazását, és annak hatásait a fogyasztói viselkedésre. Ezek nem csak az egyének döntési folyamatait befolyásolja, hanem hosszú távon a márkahűség kialakulására és fenntartására is hatással van. Ezzel a kutatással arra törekedtem, hogy mélyebb betekintést nyújtsak abba, hogyan alkalmazzák ezeket a stratégiákat különösen a digitális térben és milyen reakciókat váltanak ki a fogyasztókból, a Shein és a Temu platformok példáján keresztül. 
695 |a kommunikáció 
695 |a marketing 
695 |a márka 
695 |a pszichológia 
695 |a stratégiák 
700 1 |a Papp dr. Vanda  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57629/1/De%C3%A1k%20Nikolett_MADBMY_Pszichol%C3%B3giai%20strat%C3%A9gi%C3%A1k%20alkalmaz%C3%A1sa%20a%20m%C3%A1rkakommunik%C3%A1ci%C3%B3ban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57629/2/De%C3%A1k%20Nikolett_BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57629/3/De%C3%A1k%20Nikolett_b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_VI.pdf  |z Dokumentum-elérés