Overturizmus és látogatómenedzsment, kihívások Budapest fenntartható turizmusában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Valentina Alma
További közreműködők: Karsai Dr. Árpád
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Barcelona
Budapest
nemzetközi turizmus
turizmus
turizmusfejlesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57632

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57632
005 20250325112653.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Valentina Alma 
245 1 0 |a Overturizmus és látogatómenedzsment, kihívások Budapest fenntartható turizmusában  |c Tóth Valentina Alma  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A turizmus ágazta napjainkban az egyik leggyorsabban fejlődő szektor, megannyi munkahelyet és lehetőséget kínál az arra nyitott személyeknek, azonban fontos lenne foglalkozni az árnyoldalaival is. Jelenleg erőteljesen megfigyelhetők az overturizmus jelei olyan városokban is, melyek esetében az érintettség a híradásokból még nem feltétlen érzékelhető. Ilyen példa lehet Amszterdam, Barcelona, Velence, illetve Budapest. Napjainkban elengedhetetlen, hogy választ találjunk a környezetvédelem és a fenntarthatóság kihívásaira, kérdéseire, mint például a túlzott szennyezőanyag – kibocsájtás a különböző közlekedési eszközök által (gépjármű, repülőgép, autóbusz stb.), a túlzott szemetelés akár a nyílt utcán, a szeméttelepek túltelítettsége, vagy épp a talajszennyeződés növekedése. Napjainkban a trendeket sok tényező befolyásolhatja, elsősorban az internet által egyre sebesebben terjedő információ áradat, amely befolyásoló tényező a viselkedési kultúra átalakulására. A különböző platformokon nyomon tudjuk követni, melyik ismerősünk merre járt a világban, majd ebből következik, hogy megjelenik bennünk az igény, hogy hasonló élvezetekre, élményekre tegyünk szert. Megjelenik bennünk az élmények szerzése iránti vágy, illetve a kalandvágy, amely erősíti azt az emberekben, hogy minél többet utazzanak, járjanak világot. Áttörő sikerek eléréséhez tisztában kell lenni az adott desztináció sajátosságaival, a helyeik és a turisták igényeivel, ezeket összekapcsolva kell döntéseket hozni. Mindebben nagy segítséget nyújthatnak az UNWTO stratégiai javaslatai, mely alkalmazására és ennek kapcsán sikerek elérésére már számos példát láthatunk a világban. 
695 |a Barcelona 
695 |a Budapest 
695 |a nemzetközi turizmus 
695 |a turizmus 
695 |a turizmusfejlesztés 
700 1 |a Karsai Dr. Árpád  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57632/1/T%C3%B3thValentinaAlma_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57632/2/T%C3%B3th%20Valentina%20Alma_opponens_Boros%20Kitti.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57632/3/T%C3%B3th%20Valentina%20Overtourizmus%20Konzulens%20Karsai%C3%81.pdf  |z Dokumentum-elérés