Marketingkommunikáció a gépjárműiparban és az elektromos autózás előretörése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gillányi Ákos
További közreműködők: Dr. Molnár Dr. Zsolt
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:eseménymarketing
gépjármű értékesítés
járműipar - gépjárműipar
közlekedésmarketing
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57633

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57633
005 20250325112654.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gillányi Ákos 
245 1 0 |a Marketingkommunikáció a gépjárműiparban és az elektromos autózás előretörése  |c Gillányi Ákos  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom célja, hogy a hagyományos járművek marketingkommunikációját összehasonlítsam az elektromos autók marketingkommunikációjával, illetve, hogy bemutassam az iparág fő hiányosságait és a vásárlók lehetséges félelmeit. Kutatásom során felszeretném mérni a vásárlók hajlandóságát az elektromos autók vásárlására és azt, hogy hogyan lehetne enyhíteni a köztudatban elterjedt negatív megítélést, ha van ilyen. Ezek a kérdések mellett fontosnak találom annak a vizsgálatát, hogy a nagy autóipari vállalatok miként változtattak marketingkommunikációjukban az alapításuktól, de leginkább azt, hogy a 21. században hogyan változott a kommunikáció egy gépjárműipari nagyvállalatnál. A témát aktualitásnak érzem hiszen a növekvő infláció és a gazdasági válság számottevő hatást gyakorolt az iparágra az elmúlt években. Emellett az elektromos autózás hirtelen és gyors technikai fejlődése miatt nagy érdeklődést válthat ki az emberekből, illetve a fenntarthatóság és a környezetvédelem, valamint a folyamatosan változó károsanyag- kibocsátási szabályozások is óriási szerepet játszanak ebben az iparágban. Az Európai Unió szabályozásai is nagyban befolyásolták az iparágat az elmúlt években. A szigorú előírásoknak egyre nehezebben tudnak megfelelni a nagyvállalatok, így számukra is fontos az elektromos autók gyártása és az eladások számának megnövelése, valamint olyan (morálisan megkérdőjelezhető) módszereket vetnek be, amik nem feltétlenül segítik a károsanyagkibocsátás csökkentését, hanem csak látszatintézkedések annak érdekében, hogy hírnevüket tudják emelni. A gyártók ez mellett elkezdték kivezetni a hagyományos modelljeiket is az elektromos autók javára, ami szintén nagyban megváltoztatja a piaci körülményeket. 
695 |a eseménymarketing 
695 |a gépjármű értékesítés 
695 |a járműipar - gépjárműipar 
695 |a közlekedésmarketing 
695 |a marketing 
700 1 |a Dr. Molnár Dr. Zsolt  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57633/1/swor7e.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57633/2/Gillanyi_Akos_BA%20KM%20magyar.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57633/3/Gill%C3%A1nyi%20%C3%81kos%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés