Együttnevelés a szakképzésben, avagy a sajátos nevelési igényű és a beilleszkedési, magatartási és tanulási nehézséggel küzdő tanulók integrációjának vizsgálata a vendéglátóipari oktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Evelin
További közreműködők: Farkas Dr. Julianna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
együttműködés
gyakorlati oktatás
pedagógia
tanulási technikák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57669
Leíró adatok
Kivonat:A sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, valamint magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek integrációjának kérdése 2024-ben rendkívül aktuális és kiemelten fontos téma. Vendéglátóipari szakoktatóként azért választottam ezt a témát, mert a szakoktatás területén egyre nagyobb szükség van arra, hogy a különböző kihívásokkal küzdő tanulók számára is biztosítani tudjuk a sikeres szakmai képzést majd a társadalomba – ezen belül pedig a munka világába- való integrálódást.A vendéglátóipar, mint gyakorlatorientált szakma, kiváló lehetőségeket kínál a tanulók gyakorlati készségeinek fejlesztésére. Ezekben a szakmákban elengedhetetlenek a következő kompetenciák: Kézügyesség, esztétikai érzék, precizitás, jó ízérzékelés, kreativitás, jó problémamegoldó-, stressztűrő-, kooperációs képesség, rugalmas szervezőképesség, nagy terhelhetőség. Ezeknek a tanulóknak nemcsak a szakmai készségeik fejlesztése fontos, hanem az is, hogy olyan oktatási környezetet biztosítsunk számukra, ahol figyelembe vesszük egyéni szükségleteiket, és támogatjuk őket a közösségbe való beilleszkedésben. Az integrációval kapcsolatos kutatások és tapasztalatok egyértelműen rámutatnak arra, hogy a megfelelő pedagógiai módszerek és a támogató környezet alkalmazása esetén az érintett tanulók is képesek lehetnek sikeresen helytállni az iskolai majd később a munkahelyi kihívásokban. A témaválasztásom célja, hogy hozzájáruljak az inkluzív oktatás elméleti és gyakorlati fejlődéséhez a vendéglátóipar-oktatás területén, és bemutassam, hogy a szakoktatás hogyan segítheti elő az SNI és BTM tanulók társadalmi integrációját, miközben figyelembe veszi egyéni igényeiket és lehetőségeiket. Ezzel a témával szeretnék rávilágítani arra, hogy a vendéglátóipar kapcsán is lehetőség van egy inkluzívabb, mindenki számára elérhetőbb és támogatóbb oktatási rendszer kialakítására. Remélem, hogy munkám révén hozzájárulhatok a vendéglátóipari szakoktatók szemléletének formálásához és a szakma általános fejlődéséhez.