A projekt alapú oktatás intézményi implementációját segítő kézikönyv szükséges tartalmi elemeinek vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dági Mónika
További közreműködők: Popcsa Anna Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kézikönyvek
oktatásmódszertan
projektpedagógia
reformpedagógia
tanulásmódszertan
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57681
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomat egy olyan irányadó dokumentumnak szánom, ami bármelyik iskolának segítségként szolgálhat ahhoz, hogy elkészítsenek egy az adott iskolára szabott, a sajátosságait figyelembe vevő kézikönyvet a projektalapú oktatás bevezetéséről és alkalmazásáról.Tudja-e minden iskola alkalmazni a projekt alapú oktatást? Célom, egy olyan útmutató dokumentum elkészítése, amely segíteni tud minden iskolának átlátni, hogy mivel jár a projektoktatás bevezetése, illetve alapul szolgálhat egy az adott iskola által készíteni kívánt kézikönyvhöz, ami a projektmódszer alkalmazásának lépéseit írja le az adott iskola sajátosságait figyelembe véve. Hogy miért kell útmutató egy iskolának? Először is azért, mert szükséges átlátni, hogy mi mindennel jár a módszer bevezetése, és ilyen módon lehet értékelni, hogy készen állunk-e rá. Másodsorban, ha már eldöntöttük, hogy belevágunk, a saját arcunkra kell formálnunk. Meg kell vizsgálnunk, hogy azok az adottságok, amikkel rendelkezünk hogyan és milyen módon járulnak hozzá az új módszerhez. Minden iskola más tulajdonságokkal rendelkezik. Éppen ezért saját magának kell átlátnia, hogyan tudja a projekt alapú oktatást bevezetni. Ebben szeretnék a dolgozatommal segítséget nyújtani.A kutatás során először azt szerettem volna megvizsgálni, hogy hasznos lehet-e egy kézikönyv, ami a projekt alapú oktatást segít implementálni egy iskolának, ezután pedig a tartalomjegyzéket szerettem volna összeállítani egy minél hasznosabb kézikönyvhöz.Ehhez olyan emberekkel készítettem interjúkat, mint Tóth-Kirzsa Fruzsina, a Budapest School Gellért menedzsere és mentortanára, Halácsy Péter, a Budapest School alapítója, Lz Bergeron, a New Tech Network kutatásért és stratégiáért felelős igazgatója és Kovácsné Dr. Nagy Emese, a KIP központ és a Miskolci Egyetem tanárképző intézetének igazgatója. Az interjúk mellett pedig online kérdőív segítségével megkérdeztem a Budapest School-hoz tartozó iskolák dolgozóinak közösségét is.A kutatás során egyértelműen kiderült, hogy a megkérdezettek rendkívül hasznosnak ítélik meg egy ilyen kézikönyv ötletét. A levont tanulságok alapján pedig végül sikerült egy lehetséges tartalomjegyzéket is összeállítani.