Vásárlási szokások vizsgálata a háztartási gépek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csernus Viktória Hajnalka
További közreműködők: Taralik Krisztina
Kulcsszavak:attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás)
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
folyamatelemzés
gépipar - gépgyártás
termékpiacok
vásárlás
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57692
Leíró adatok
Kivonat:Manapság bele sem gondolunk, mennyi modern eszköz vesz minket körül, amely azért működik, hogy egyszerűbbé tegyék a mindennapjainkat. Nem túlzás kijelenteni, hogy már teljesen alapnak tekintjük őket, az által, hogy világunk, korunk, sőt, kultúránk részét képzik. Egészen addig a pontig, amíg el nem romlik: hiányukat ebben az esetben megérezhetjük, hogy mennyire nélkülözhetetlen számunkra. Háztartási gépek szinte mindenki számára elérhetőek, nem tudok olyan háztartásról, ahol ne lenne, legyen szó akár kis- vagy nagygépről, konyhai robotgéptől egészen a fagyasztóig.Projektmunkám témájaként a vásárlási szokások vizsgálatát választottam, ezen belül kimondottan a háztartási gépek piacára helyeztem a fókuszt. A piacon belül kiemeltem a mosógépeket, mint termékkategóriát, amely segít abban, hogy több szempontból és mélyebben meg tudjam ismertetni az adott piaci körülményeket, s ezáltal a vásárlók döntéseit és folyamatait is. Mosógép vásárlás nem a mindennapi bevásárlólista tételei közé tartozik. Sokkal inkább igényel hosszabb idejű átgondolást, a jól megfontolt döntés érdekében, mivel ezen gépek hosszú időn keresztül szolgálják a háztartás minden tagját.A témát több szempontból is érdekesnek gondolom: nem csak a gépgyártás fejlődött az évek alatt, hanem ezzel együtt a vásárlói igények is folyamatosan változnak. A vásárlók és a gyártók közvetett kapcsolatban állnak egymással, így folyamatosan és kölcsönösen formálja a két csoport egymást. Így létrehozva újabb trendhullámokat, innovatív megoldásokat és ezzel együtt formálva a piacot is.Kutatásom célja tehát, hogy közelebbről ismertessem a mosógép vásárlás során figyelembe vett szempontokat, vásárlói preferenciákat és ezek változásait, átfogó képet adni a piac helyzetéről, alakulásáról és betekintést nyújtani a jelenlegi fejlesztésű készülékek tulajdonságaiba. A témát több részről közelítem meg. Első körben tisztázom, hogy a mosógép a jelenlegi kutatásban milyen értelemben járom körül és a piacot tekintve hol helyezkedik el. Másodkörben térek rá a vásárlóra, ahol mélyen vizsgálom a vásárló fekete dobozát, kiemelt figyelemmel az attitűdre. Ezután térek át a vásárlási folyamatra és lépéseinek elemzésére, majd a vásárlás utáni magatartására. Végső soron szeretnék betekintést adni abba, hogy hol tartanak a fejlesztések a mosógépek terén, milyen újításokat tudnak jelenleg bemutatni a gyártók, hogyan próbálnak megoldást nyújtani a környezetvédelmi problémákra, felhívva erre a vásárlók figyelmét is. Utolsó pontban primer kutatással zárom projektmunkám, ezzel kapva egy valós idejű átfogó közvetlen visszajelzést mindazoktól, akik érintettek vásárlást illetően és azoktól is, akiket jelenleg nem érint a vásárlás, de használnak mosógépet.