Vásárlási szokások vizsgálata a háztartási gépek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csernus Viktória Hajnalka
További közreműködők: Taralik Krisztina
Kulcsszavak:attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás)
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
folyamatelemzés
gépipar - gépgyártás
termékpiacok
vásárlás
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57692

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg57692
005 20250325112753.0
008 250325suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csernus Viktória Hajnalka 
245 1 0 |a Vásárlási szokások vizsgálata a háztartási gépek piacán  |c Csernus Viktória Hajnalka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Manapság bele sem gondolunk, mennyi modern eszköz vesz minket körül, amely azért működik, hogy egyszerűbbé tegyék a mindennapjainkat. Nem túlzás kijelenteni, hogy már teljesen alapnak tekintjük őket, az által, hogy világunk, korunk, sőt, kultúránk részét képzik. Egészen addig a pontig, amíg el nem romlik: hiányukat ebben az esetben megérezhetjük, hogy mennyire nélkülözhetetlen számunkra. Háztartási gépek szinte mindenki számára elérhetőek, nem tudok olyan háztartásról, ahol ne lenne, legyen szó akár kis- vagy nagygépről, konyhai robotgéptől egészen a fagyasztóig.Projektmunkám témájaként a vásárlási szokások vizsgálatát választottam, ezen belül kimondottan a háztartási gépek piacára helyeztem a fókuszt. A piacon belül kiemeltem a mosógépeket, mint termékkategóriát, amely segít abban, hogy több szempontból és mélyebben meg tudjam ismertetni az adott piaci körülményeket, s ezáltal a vásárlók döntéseit és folyamatait is. Mosógép vásárlás nem a mindennapi bevásárlólista tételei közé tartozik. Sokkal inkább igényel hosszabb idejű átgondolást, a jól megfontolt döntés érdekében, mivel ezen gépek hosszú időn keresztül szolgálják a háztartás minden tagját.A témát több szempontból is érdekesnek gondolom: nem csak a gépgyártás fejlődött az évek alatt, hanem ezzel együtt a vásárlói igények is folyamatosan változnak. A vásárlók és a gyártók közvetett kapcsolatban állnak egymással, így folyamatosan és kölcsönösen formálja a két csoport egymást. Így létrehozva újabb trendhullámokat, innovatív megoldásokat és ezzel együtt formálva a piacot is.Kutatásom célja tehát, hogy közelebbről ismertessem a mosógép vásárlás során figyelembe vett szempontokat, vásárlói preferenciákat és ezek változásait, átfogó képet adni a piac helyzetéről, alakulásáról és betekintést nyújtani a jelenlegi fejlesztésű készülékek tulajdonságaiba. A témát több részről közelítem meg. Első körben tisztázom, hogy a mosógép a jelenlegi kutatásban milyen értelemben járom körül és a piacot tekintve hol helyezkedik el. Másodkörben térek rá a vásárlóra, ahol mélyen vizsgálom a vásárló fekete dobozát, kiemelt figyelemmel az attitűdre. Ezután térek át a vásárlási folyamatra és lépéseinek elemzésére, majd a vásárlás utáni magatartására. Végső soron szeretnék betekintést adni abba, hogy hol tartanak a fejlesztések a mosógépek terén, milyen újításokat tudnak jelenleg bemutatni a gyártók, hogyan próbálnak megoldást nyújtani a környezetvédelmi problémákra, felhívva erre a vásárlók figyelmét is. Utolsó pontban primer kutatással zárom projektmunkám, ezzel kapva egy valós idejű átfogó közvetlen visszajelzést mindazoktól, akik érintettek vásárlást illetően és azoktól is, akiket jelenleg nem érint a vásárlás, de használnak mosógépet. 
695 |a attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás) 
695 |a fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a folyamatelemzés 
695 |a gépipar - gépgyártás 
695 |a termékpiacok 
695 |a vásárlás 
695 |a vásárlói magatartás 
700 1 |a Taralik Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57692/1/PROJEKTMUNKA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57692/2/Csernus%20Vikt%C3%B3ria%20Hajnalka%20KM%20FOSZK%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap.pdf  |z Dokumentum-elérés