A különböző tényezők befolyása a fogyasztói magatartás alakulására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bende Boglárka
További közreműködők: Németh Dr. Patrícia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Belső tényezők
fogyasztói magatartás
generációk
Külső tényezők
tényezők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57695

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57695
005 20250325112756.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bende Boglárka 
245 1 2 |a A különböző tényezők befolyása a fogyasztói magatartás alakulására  |c Bende Boglárka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom célja a fogyasztói magatartásra ható tényezők részletes vizsgálata, különösen apszichológiai, társadalmi és személyes tényezők szerepének feltárása, amelyek közvetlenülbefolyásolják a vásárlói döntéseket. A mai gyorsan változó piaci környezetben egyrefontosabbá válik, hogy a vállalatok mélyrehatóan megértsék célcsoportjuk viselkedését, hogyhatékonyabban és célzottabban szólítsák meg őket. A kutatás fő kérdései arra irányulnak,hogy milyen mértékben befolyásolják az érzékelés, figyelem, motiváció, érzelmek, attitűdök,tanulási folyamatok és a személyiség a fogyasztók döntéshozatali folyamatát, és hogy ezek atényezők milyen különbségeket mutatnak az életkor függvényében.A dolgozat empirikus kutatási módszertanra épít, amely kérdőívesfelmérés és szakmai interjú formájában valósul meg. A kutatás célcsoportját fiatal (19-28 éves)és középkorú (40-50 éves) fogyasztók alkotják, így lehetőség nyílik az életkori eltérésekalapos feltárására a vásárlói szokásokban és preferenciákban. A kérdőív kérdései kiterjednektöbbek között az árérzékenységre, a minőségi elvárásokra, a márkahűségre, a reklámokhatásaira, a vásárlói vélemények befolyásoló szerepére és a termékek vizuális megjelenésénekszerepére. Az interjúk során mélyebb betekintést kívánok nyerni az egyes fogyasztóicsoportok motivációinak és döntéshozatali szempontjainak megértésébe. Ezen tényezőkvizsgálata célzott betekintést nyújt abba, hogyan alakítják a különböző korosztályok vásárlóidöntéseit a pszichológiai és társadalmi szempontok.A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy az életkor szignifikánshatással van a fogyasztói preferenciákra és motivációkra. A fiatalabb korosztály esetében avizuális ingerek és a márkahűség jelentős mértékben alakítják a vásárlási döntéseket, míg azidősebb fogyasztók nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségre és a megbízhatóságra. Apszichológiai tényezők, mint az érzelmi reakciók és az egyéni személyiségvonások, eltérőmódon befolyásolják a két korcsoport fogyasztóit, ami fontos iránymutatást adhat a vállalatokmarketingstratégiájának kialakításában. A kutatás további eredményei rámutatnak arra, hogyaz életkori sajátosságok figyelembevétele növelheti a fogyasztói elégedettséget és lojalitást,valamint célzottabb marketingeszközöket eredményezhet a vállalatok számára.A dolgozat így hozzájárul a fogyasztói magatartás mélyebb megértéséhez, ami elősegítheti ahatékonyabb és célzottabb marketingkommunikáció kialakítását. 
695 |a Belső tényezők 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a generációk 
695 |a Külső tényezők 
695 |a tényezők 
700 1 |a Németh Dr. Patrícia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57695/1/Bende%20Bogl%C3%A1rka_KVIK_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57695/2/Bende%20Bogl%C3%A1rka%20BA%20KM%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57695/3/Bende%20Bogl%C3%A1rka_b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_VI.pdf  |z Dokumentum-elérés