Politikai és kampánykommunikáció hatása a választóra / fogyasztóra.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bacsa Dávid István
Other Authors: Dobó Dr. Róbert
Format: Thesis
Kulcsszavak:kampány kommunikáció
kampány logisztika
manipuláció
politika
politikai kommunikáció
választási kampány
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57705
Description
Abstract:Jelen szakdolgozat célja a politikai kommunikáció mélyebb vizsgálata és annak hatásának elemzése a választói magatartásra. A kutatás középpontjában az áll, hogy miként formálja és befolyásolja a politikai kommunikáció az egyének gondolkodásmódját, attitűdjeit és végül a szavazati döntéseiket. Emellett feltárja azokat a mechanizmusokat és eszközöket, melyekkel a politikai szereplők, pártok és kampányok próbálják befolyásolni és irányítani a közvéleményt.A politikai és kampánykommunikáció szerepe a választói döntéshozatalban az egyik legfontosabb tényezővé vált a modern politikai térben. A kutatásom során arra kerestem választ, hogy a kampánykommunikáció miként alakítja a választók véleményét, és milyen mértékben befolyásolja azok döntéseit. Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a kampányok kommunikációs stratégiái, üzenetei és eszközei valóban döntő hatással bírnak a választói preferenciák formálására és a választó állampolgárok végső szavazataira. Az első és legfontosabb megállapításom az az, hogy a politikai kommunikáció nem csak információátadás, hanem aktívan formálja a politikai diskurzust és a választók identitását. Az üzenetek, amelyek a kampány során eljutnak a közönséghez, gyakran érzelmi és kognitív hatást gyakorolnak, ezáltal alapjaiban befolyásolják a választói döntéseket. Az üzenetek személyre szabása és relevanciája kulcsfontosságú, hiszen a választók hajlamosak olyan politikai üzenetekre reagálni, amelyek közvetlenül kapcsolódnak életük társadalmi, gazdasági vagy egyéb aspektusaihoz.