A magyar lakosság utazási szokásainak felmérése és vizsgálata Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kormanik Boglárka Luca
További közreműködők: Szeidl Dr. Klaudia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Debrecen
Magyar turizmus
összehasonlítás
Szeged
turisztika
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57715

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57715
005 20250325112818.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kormanik Boglárka Luca 
245 1 2 |a A magyar lakosság utazási szokásainak felmérése és vizsgálata Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítása  |c Kormanik Boglárka Luca  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítását vizsgálja, a két város turisztikai kínálatának, célcsoportjainak és marketingstratégiáinak elemzése alapján. Részletesen bemutatja a két település történelmi és kulturális értékeit, attrakcióit, valamint az idegenforgalmi infrastruktúrájukat. A dolgozat külön figyelmet szentel a városok által megcélzott turisták eltérő igényeire, a szezonális látogatottság jellemzőire, valamint a helyi turizmus fejlesztésében játszott innovációknak és fenntarthatósági törekvéseknek.Az elemzés során kiemeli Szeged és Debrecen erősségeit, például Szeged gasztronómiai kínálatát és kulturális fesztiváljait, illetve Debrecen gyógyturizmusát és egyetemi központként betöltött szerepét. A dolgozat végül javaslatokat tesz a városok turisztikai fejlesztéseire és az esetleges együttműködési lehetőségekre.A dolgozat a primer kutatások – interjúk és kérdőívek – eredményeinek összegzésére és elemzésére épül, amelyek célja a turisztikai marketing, célcsoport-szegmentáció, valamint az ügyfélélmény fejlesztési lehetőségeinek feltárása. A kutatás során gyűjtött adatok alapján a dolgozat bemutatja a turisztikai szokások és trendek jelenlegi helyzetét, a célcsoportok igényeit, valamint az e területen alkalmazott marketingstratégiák hatékonyságát.A tanulmány végül javaslatokat fogalmaz meg a hatékonyabb marketingkommunikáció, a közösségi média fokozottabb kihasználása, valamint az ügyfélélmény javítását célzó innovatív megoldások alkalmazására. A dolgozat kiemeli a fenntarthatósági szempontok beépítésének fontosságát is a turisztikai szolgáltatások tervezésébe és kommunikációjába. 
695 |a Debrecen 
695 |a Magyar turizmus 
695 |a összehasonlítás 
695 |a Szeged 
695 |a turisztika 
700 1 |a Szeidl Dr. Klaudia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57715/1/KormanikBogla%CC%81rka_SzegedDebrecen.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57715/2/kormanik_bogl%C3%A1rka_opponens_nagy_gabriella.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57715/3/kormanik_boglarka_konzulens_szeidl.pdf  |z Dokumentum-elérés