A magyar és amerikai Z generáció utazási szokásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas Lilla
További közreműködők: Schultz Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Amerika
fenntartható turizmus
Magyarország
online világ
utazási szokások
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57726
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja, hogy összehasonlítsa az amerikai és magyar Z generáció utazási szokásait, különös figyelmet fordítva a technológia, a fenntarthatóság és az autentikus élmények keresésének szerepére. Kvalitatív kutatás keretében kérdőíves adatgyűjtést alkalmaztam, hogy feltérképezzem, hogyan befolyásolják az amerikai és magyar fiatalokat az utazás során felmerülő tényezők, mint például a közösségi média, a környezettudatosság és a technológiai újítások.Az eredmények alapján mindkét generáció számára kiemelt fontosságúak a társas kapcsolatok, az autentikus élmények és a fenntarthatóság, ugyanakkor az anyagi és időbeli korlátok nagy hatással vannak utazási szokásaikra. A kutatás rávilágít arra, hogy bár a két ország Z generációja hasonló értékekkel rendelkezik, jelentős kulturális és gazdasági különbségek is vannak közöttük. Az amerikai fiatalok globálisabb látásmóddal rendelkeznek, míg a magyarok inkább helyi, családi alapú élményeket keresnek. Az eredmények hasznos gyakorlati iránymutatásokat adnak a turizmus iparága számára, hogy jobban alkalmazkodjon a fiatalok változó igényeihez, különös tekintettel a fenntartható turizmusra és a digitális technológiai trendekre.