Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Striker Áron
További közreműködők: Dobó Dr. Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
fogyasztó(k)
greenwashing
hulladék újrahasznosítás
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57746
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom a környezetvédelemre, fenntarthatóságra alapozott. Ez nem más, mint olyan törekvések, melyek igyekeznek, ha nem is levenni a Föld válláról az általunk ráterhelt súlyokat, de könnyíteni azok. Ezek magába foglalják mind vállalatok és a fogyasztók tevékenységeit. A vállalatok igyekeznek a maximumot kihozni ebből és ezt is egy lehetőség kezelni, mivel ez napjainkra egy trenddé vált. Ennek következtében mindent megtesznek, hogy zöldnek és tisztának tűntessék fel magukat a fogyasztók szemében. Ez magába foglalja azt is, hogy hazudnak arról amilyenek is valójában. Tehát hamis vagy megtévesztő adatokat közölnek a gyártási folyamatokról, összetevőkről vagy ezeket elfedik néhány jól kampányolt környezetvédelmi programjukkal. Ez a greenwashing. A fogyasztók mindezek mellett kellene, hogy megfelelően döntsenek. Egyfelől, hogy maguk is jobban odafigyeljenek a környezetükre mind a kitermelt hulladékukkal, mind a felelősségteljes vásárlásaikkal, amit nehezít a céget profitmaximalizáló léte. A kutatásomban ezeknek a kapcsolatát vizsgálta, hogy hogyan tudnák elkerülni ezeket az átveréseket a fogyasztók, valójában ők maguk pedig mennyit tesznek a környezetükért. Az eredményekben pozitívan csalódtam, az idősebb korosztály sokkal aktívabb a szelektív hulladékgyűjtéssel és az újonnan bevezetett 50Ft-os palackvisszaváltással kapcsolatban. Ezen bebizonyosodott számomra, hogy az informáltság valóban fontos tényező ahhoz, hogy a fogyasztók fenntarthatóbban vásároljanak és elkerülhessék a megtévesztő termékeket.