Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Striker Áron
További közreműködők: Dobó Dr. Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
fogyasztó(k)
greenwashing
hulladék újrahasznosítás
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57746

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57746
005 20250325112847.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Striker Áron 
245 1 0 |a Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók  |c Striker Áron  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom a környezetvédelemre, fenntarthatóságra alapozott. Ez nem más, mint olyan törekvések, melyek igyekeznek, ha nem is levenni a Föld válláról az általunk ráterhelt súlyokat, de könnyíteni azok. Ezek magába foglalják mind vállalatok és a fogyasztók tevékenységeit. A vállalatok igyekeznek a maximumot kihozni ebből és ezt is egy lehetőség kezelni, mivel ez napjainkra egy trenddé vált. Ennek következtében mindent megtesznek, hogy zöldnek és tisztának tűntessék fel magukat a fogyasztók szemében. Ez magába foglalja azt is, hogy hazudnak arról amilyenek is valójában. Tehát hamis vagy megtévesztő adatokat közölnek a gyártási folyamatokról, összetevőkről vagy ezeket elfedik néhány jól kampányolt környezetvédelmi programjukkal. Ez a greenwashing. A fogyasztók mindezek mellett kellene, hogy megfelelően döntsenek. Egyfelől, hogy maguk is jobban odafigyeljenek a környezetükre mind a kitermelt hulladékukkal, mind a felelősségteljes vásárlásaikkal, amit nehezít a céget profitmaximalizáló léte. A kutatásomban ezeknek a kapcsolatát vizsgálta, hogy hogyan tudnák elkerülni ezeket az átveréseket a fogyasztók, valójában ők maguk pedig mennyit tesznek a környezetükért. Az eredményekben pozitívan csalódtam, az idősebb korosztály sokkal aktívabb a szelektív hulladékgyűjtéssel és az újonnan bevezetett 50Ft-os palackvisszaváltással kapcsolatban. Ezen bebizonyosodott számomra, hogy az informáltság valóban fontos tényező ahhoz, hogy a fogyasztók fenntarthatóbban vásároljanak és elkerülhessék a megtévesztő termékeket. 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztó(k) 
695 |a greenwashing 
695 |a hulladék újrahasznosítás 
695 |a reklám 
700 1 |a Dobó Dr. Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57746/1/Striker%20%C3%81ron%20AW18WI%20Fenntarthat%C3%B3s%C3%A1g%2CGreenwashing%20%C3%A9s%20a%20Fogyaszt%C3%B3k.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57746/2/BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90%20DR%20-%20Striker%20%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57746/3/BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20K%C3%9CLS%C5%90%20Striker%20%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés