Sertéshús előállító termékpálya kihívásainak és lehetőségeinek gazdasági és marketing vonatkozású elemzése, különös tekintettel az alternatív fehérjeforrások vizsgálatára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: S. Nagy Levente
További közreműködők: Békési Gábor György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:családi vállalkozás
húsfogyasztás
húsipar
koronavírus-járvány (COVID-19)
marketingstratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57770

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57770
005 20250325112912.0
008 250325suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a S. Nagy Levente 
245 1 0 |a Sertéshús előállító termékpálya kihívásainak és lehetőségeinek gazdasági és marketing vonatkozású elemzése, különös tekintettel az alternatív fehérjeforrások vizsgálatára  |c S. Nagy Levente  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom a mezőgazdaságra és a húsiparra, azon belül a sertés ágazatra koncentrál az általam meghatározott problémák elemzésével és a jövőbeni kihívások számbavételével, amik az ágazatot érinthetik.Első számú problémaként, az utóbbi időben egyre inkább elterjedő alternatív fehérjeforrásokat emelem ki, amelyek jelentős piacot vesznek el az állati fehérjéktől. Valamint a nagy ütemben fejlődő, mesterséges húskészítmények előállításával foglalkozó cégeket és technológiák is fenyegetést jelenthetnek a jövőben. Ezek a technológiai újítások nyilván nagyban befolyásolhatják a teljes mezőgazdasági szektor jövőjét, emiatt szeretném elemezni a lehetőségeket és ismertetni ennek a folyamatnak a potenciális kimenetelét, valamint a laborhús gyártásra való teljes átállás gazdasági és egyben társadalmi következményeit. Ezek mellett részletesen foglalkozom a húsipar jelenlegi és múltbeli marketing tevékenységével, hogy érthető legyen a hústermékek és a húsfogyasztás folyamatos népszerűség csökkenése.A családom tulajdonában van egy sertéstenyésztéssel foglalkozó vállalkozás, amit a hosszútávú működésében nyilvánvalóan érintenek a globális trendek és változások, beleértve a laborhús témakörét is. Ennek a vállalkozásnak az elemzésén és példáján keresztül szándékozom bemutatni, hogy az elmúlt években milyen módon alakult a piac a nagyobb gazdasági hatással járó események következtében, mint például a koronavírus járvány vagy az Ukrán háború. Továbbá célom, hogy a kutatásom és piacelemzésem során egy átfogó képet kapjak a sertéságazatban várható tendenciákról, lehetőségekről, fenyegetésekről és ezeknek segítségével javaslatokat tudjak adni a vállalkozásnak, arról, hogy véleményem szerint hogyan lesz lehetséges a jövőben is fenntartható módon a változó körülményekhez alkalmazkodva, továbbra is sikeresen működni. Ez azért fontos, mert a jelenleg bevált stratégiák a mai, rendkívüli ütemben fejlődő és alakuló világban pár éves távlatban nem biztos, hogy megfelelőnek fognak bizonyulni és adott esetben számításba kell venni bizonyos fejlesztési vagy átállási akciókat, amivel a versenyképességet megőrizhetjük a piacon vagy akár előnyre tehetünk szert az ilyen szempontból lemaradottabb gondolkodásmóddal rendelkező versenytársakkal szemben. 
695 |a családi vállalkozás 
695 |a húsfogyasztás 
695 |a húsipar 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a marketingstratégiák 
700 1 |a Békési Gábor György  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57770/1/Szakdolgozat_S.Nagy.Levente_AMIDS9_20241206.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57770/2/S_Nagy_Levente_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57770/3/S_Nagy_Levente_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf  |z Dokumentum-elérés