A Z generáció megjelenése a munkaerőpiacon munkavállalói és munkáltatói oldalról

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mentes Miklós Farkas
További közreműködők: Tóth Zsuzsanna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi erőforrás - munkaerő
interjú
kérdőív
társadalmi trendek
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57772
Leíró adatok
Kivonat:Témaválasztás: A dolgozat célja a Z generáció munkaerőpiacon való megjelenésének vizsgálata, mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról. Ez a generáció, amely az 1990-es évek közepe/végétől a 2009/2010-ig született, mostanra a munkaerőpiac aktív résztvevőjévé vált. Az őket jellemző tulajdonságok, elvárások és munkahelyi viselkedésük számos új kihívást és lehetőséget hoznak magukkal mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára. A dolgozat célja, hogy feltárja ezeket az új jelenségeket és megértse, hogyan lehet hatékonyan kezelni őket. A Z generáció jelenléte a munkaerőpiacon egyre növekvő fontossággal bír. Ahogy a baby boomer generáció nyugdíjba vonul, és az X generáció is egyre idősebbé válik, a munkaerőpiacon a fiatalabb generációk szerepe felértékelődik. Az aktuális munkaerőpiaci trendek, mint például a digitalizáció, a távmunka elterjedése, valamint az újfajta munkahelyi kultúrák és elvárások mind-mind olyan tényezők, amelyek indokolttá teszik a Z generáció munkaerőpiacon való megjelenésének és hatásainak vizsgálatát. Emellett a Z generáció egyedi szemlélete és értékrendje, amely különbözik az előző generációkétól, különösen érdekes kutatási területet biztosít.