Kortárs művészet a Street arton keresztül
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század Budapest galéria intézmények kiállítótér közösségfejlesztés közösségi terek modern művészet múzeumok művészetre nevelés Street art urbanisztika városkép |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57785 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg57785 | ||
005 | 20250325121156.0 | ||
008 | 250325suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Roskovenszky Regina | |
245 | 1 | 0 | |a Kortárs művészet a Street arton keresztül |c Roskovenszky Regina |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Kutatásom középpontjában a Street art áll. Ez a művészeti forma, meghatározó képet fest a környezetünkre, ezáltal hatással van a környezetében élőkre. Sokszínűsége miatt kifejezetten könnyű vele kapcsolódni, akár gyermekkortól is. Kutatásomban arra keresem a választ, hogyan lehet a művészetre való nevelés eszköze, hogyan képes közösséget teremteni, illetve milyen a társadalmi megítélése napjainkban. Mivel ez a téma hazánkban kevésbé vizsgált, nincsen konkrét kutatói konszenzusa, ezáltal tanulmányomban elsődleges szempont volt a témában releváns hazai művészek felkeresése, illetve szakemberek megkérdezése. Ebben voltak segítségemre a következő személyek: 5 művész, illetve Zsigó Bianka művészettörténész és Fazekas Ildikó a Főpolgármesteri Hivatal képzőművészeti szakreferense. Adatfelvételre kvalitatív módszert használtam, aminek köszönhetően jobb rálátást kaptam a művész és a befogadó közti kapcsolatra. Ennek kivitelezéséhez interjús és kérdőíves megkérdezést is alkalmaztam, mint adatgyűjtő módszer. A kérdőíves megkérdezés elemszáma 126 fő, melyben viszonylag eloszlanak a korosztályok, így egy átfogóbb, -de nem reprezentatív- képet kaptam. Kutatásom elsődleges színtere Budapest és a nagyobb városok, ahonnan szinte egyenlő arányban érkeztek válaszok, ezáltal a kérdőívem sikeresen eljutott a tanulmányozás szempontjából fontos célközönséghez. Legfontosabb eredményeim közé sorolom azt, hogy a válaszadók szerint elsősorban az a lényeg hogy egy mű értékkel bírjon és üzenetet közvetítsen az pedig marginális, hogy ki a művész vagy hogy legális-e, ha az tényleg műalkotás. Emellett igény van a kortárs művészet ezen fajtájára és ebben érintettek a művészeti intézmények is. Határozottan beépíthető a múzeumpedagógiába, illetve a fiatalok kifejezetten érdeklődnek a műfaj iránt. Emellett képes közösséget teremteni és az önkifejezés, értékközvetítés jeles példája tud lenni a megfelelő tér nyújtásával. Önkormányzati kezdeményezések is mutatják, hogy az embereket érdekli a környezete és annak formálása. Kutatási témámat rendhagyónak gondolom, illetve kevésbé kutatottnak, így a központi hangsúlyt arra helyeztem hogy érthetően felvázoljam a jelenlegi helyzetét a befogadók, a művészek, illetve szakemberek által. Ezzel egy olyan teret biztosítva, ahol minden szemszögből kapni visszajelzést, így tisztázódik a Street art fogalma és megítélése, illetve segíti a kortárs művészet fontosságát életünkbe bevezetni. | |
695 | |a 21. század | ||
695 | |a Budapest | ||
695 | |a galéria | ||
695 | |a intézmények | ||
695 | |a kiállítótér | ||
695 | |a közösségfejlesztés | ||
695 | |a közösségi terek | ||
695 | |a modern művészet | ||
695 | |a múzeumok | ||
695 | |a művészetre nevelés | ||
695 | |a Street art | ||
695 | |a urbanisztika | ||
695 | |a városkép | ||
700 | 1 | |a Petõ Lilla |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57785/1/Roskovenszky_Regina_Szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57785/2/roskovenszkyPL_opp.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57785/3/Roskovenszky%20Regina%20k%C3%BCls%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |