A pozicionálás folyamata, annak hatása a fogyasztókra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Dominik Ármin
Other Authors: Dobó Dr. Róbert
Kulcsszavak:célcsoportképzés
fogyasztói csoportok
fogyasztói igények
marketing
marketingkutatás
piaci szegmentáció
pozícionálás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57797
Description
Abstract:AbsztraktA jelen szakdolgozat a marketingstratégiák és a digitális átalakulás összefüggéseit vizsgálja, különös tekintettel a pozicionálási folyamatokra és azok fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásaira. A tanulmány alapvetően a Bosch vállalat marketingstratégiáit elemezte, melynek során a Szegmentálás, Célcsoport-meghatározás és Pozicionálás (STP) modell került fókuszba. A kutatás során alkalmazott módszertan a primer adatgyűjtést és a szekunder forrásokból történő irodalomkutatást ötvözte, így biztosítva a téma átfogó vizsgálatát.A vizsgálatok során kiderült, hogy a digitális átalakulás jelentős hatást gyakorol a marketingstratégiákra, különösen az STP modellre. A digitális eszközök, mint a közösségi média és az adatelemzés, lehetővé tették a piacok pontosabb szegmentálását és a célzottabb ügyfélközpontú kommunikációt. A szakdolgozat rámutatott a digitális marketing technikák és a hagyományos marketing megközelítések összehangolásának fontosságára a hatékony pozicionálás érdekében.Az eredmények azt sugallják, hogy a vállalatoknak dinamikusan kell alkalmazkodniuk a digitális átalakulás által hozott változásokhoz, hogy fenntarthassák relevanciájukat és versenyképességüket a gyorsan változó piacon. A kutatás azt is alátámasztja, hogy a digitális átalakulás nem csupán technológiai kérdés, hanem szélesebb körű stratégiai megfontolásokat igényel, amelyek a fogyasztói magatartás mélyebb megértésére és a piaci igények hatékonyabb kiszolgálására összpontosítanak.