Induló vállalkozások a vendéglátásban a siker feltételei egy brunchozó példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kohlmann Levente
További közreműködők: Piros Adrienn
Tasi Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Brunch
finanszírozás
induló vállalkozás
piackutatás
tervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57842

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57842
005 20250718100820.0
008 250718suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kohlmann Levente 
245 1 0 |a Induló vállalkozások a vendéglátásban  |b a siker feltételei egy brunchozó példáján keresztül  |c Kohlmann Levente  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat célja egy budapesti brunch étterem indításának lehetőségeit vizsgálni, különös tekintettel a piaci igényekre, az üzleti tervezés kulcslépéseire és a pénzügyi modellezés – különösen a cash-flow tervezés – szerepére. A vállalkozás célcsoportját elsősorban egy irodaház dolgozói alkotják, akik számára a gyors, kényelmes, mégis minőségi étkezési lehetőségek iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik. A dolgozatban elméleti háttérként bemutatásra kerülnek a mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozó alapfogalmak, az induló vállalkozások sajátosságai, a cégalapítás menete, valamint a vállalkozásindításhoz szükséges pénzügyi, jogi és stratégiai alapok. Kiemelt hangsúlyt kap az üzleti terv szerepe, amely nemcsak a vállalkozás működésének tervezhetőségét biztosítja, hanem elengedhetetlen eszköz a külső források bevonásához is. A kutatási szakaszban primer és szekunder módszerekkel dolgoztam. A primer kutatás során három vendéglátóipari vállalkozóval készítettem strukturált interjút, valamint egy 223 fő által kitöltött online kérdőívet is elemeztem, amely a potenciális vendégkör fogyasztói szokásait, igényeit és árérzékenységét mérte fel. A szekunder kutatás keretében hazai és nemzetközi szakirodalmakat dolgoztam fel, különös figyelmet fordítva a vendéglátás aktuális trendjeire, a finanszírozási lehetőségekre és a kisvállalkozások előtt álló kihívásokra. Az eredmények alapján elmondható, hogy a célcsoport részéről jelentős kereslet mutatkozik a brunch jellegű étkezések iránt, különösen olyan környezetben, ahol gyorsaság, egészségesség és élményfaktor is jelen van. A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók számára elsődleges szempont az étel minősége és ízvilága, amelyet az ár-érték arány, a hangulat és a szolgáltatás színvonala követ. A pénzügyi tervezés során különféle forgatókönyveket vázoltam fel – pesszimista, realista és optimista – a cash-flow modellek segítségével, figyelembe véve a beruházási, működési és marketingköltségeket. A számítások igazolják, hogy egy megfelelően előkészített vállalkozás esetén – különösen tudatos piackutatással és pénzügyi modellezéssel – reális esély nyílik a fenntartható működésre és a hosszú távú sikerre. Összességében a dolgozat azt kívánja igazolni, hogy egy induló vendéglátóipari vállalkozás esetében elengedhetetlen a stratégiai gondolkodás és a több szinten megvalósított tudatos tervezés. A dolgozat modellként is szolgálhat más, hasonló profilú kezdő vállalkozók számára, akik a bizonytalan gazdasági környezet ellenére szeretnének stabil alapokon nyugvó, sikeres üzletet indítani. 
695 |a Brunch 
695 |a finanszírozás 
695 |a induló vállalkozás 
695 |a piackutatás 
695 |a tervezés 
700 1 |a Piros Adrienn  |e ths 
700 1 |a Tasi Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57842/1/Kohlmann_Levente_B865QR.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57842/2/BA_O_Kohlmann_Levente.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57842/3/BA_B_Kohlmann%20Levente.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57842/4/Kohlmann%20Levente_PSZ_indul%C3%B3%20brunchoz%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés