Családi kis és közép vállalkozások utódlásának kérdése, különös tekintettel a generációs különbségek hatásaira.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Wimmer Fanni
További közreműködők: Csákné Dr. Filep Judit
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:adaptáció
családi vállalkozás
generációs fejlődés
generációváltás
kis- és középvállalkozás - KKV
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57874
Leíró adatok
Kivonat:WIMMER FANNI Konzulens: 7. aktív félév Csákné Dr. Filep Judit Gazdálkodás és menedzsment BGE PSZK BGE PSZK Családi kis és közép vállalkozások utódlásának kérdése, különös tekintettel a generációs különbségek hatásaira A dolgozat fókuszában a magyar családi kis- és középvállalkozások utódlási folyamatai, különös tekintettel a generációs különbségek okozta kihívásokra állnak. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan hatnak a generációs eltérések az utódlásra, és hogy milyen stratégiák segíthetnek a sikeres utódlásban. A kutatás bemutatja a családi vállalkozások speciális modelljeit, mint például a háromkör-modellt és a megbízó-ügynök elméletet, amelyek támpontul szolgálnak a családi, tulajdonosi és alkalmazotti viszonyok elemzéséhez. A kutatás feltárja, hogy a babyboomer generáció, az átmeneti X generáció, az Y generáció, valamint a Z generáció, eltérő hozzáállása hogyan befolyásolja a vállalati kultúrát és az átadás gördülékenységét. Az elemzés hangsúlyozza, hogy a generációváltás során felmerülő problémák és nehézségek gyakran abból fakadnak, hogy az átadók és az átvevők között jelentős generációs különbségek tapasztalhatók. A kutatás során az adatgyűjtés kvalitatív módszertannal, mélyinterjúk segítségével történt, amelynek során tíz családi vállalkozás vezetőivel és potenciális utódaival zajlott beszélgetés egy előzetesen összeállított kérdéssor mentén. A kutatás célja, hogy rávilágítson azokra a generációs különbségekre és kihívásokra, amelyek nehezítik az utódlási folyamatokat, és javaslatokat fogalmazzon meg a harmonikus cégátadás érdekében. A dolgozat kiemeli, hogy az utódlás sikerének kulcsa a megfelelő tervezésben és a generációk közötti nyílt kommunikációban rejlik. Az eredmények hasznos iránymutatásként szolgálhatnak olyan családi vállalkozások számára, amelyek hasonló kihívásokkal néznek szembe a generációváltás során.