Gamifikált tanulási megoldások alkalmazása gazdasági felsőoktatásban, a Budapesti Gazdasági Egyetem példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Farkas Kira Zoé
Other Authors: Kása Dr. habil. Richárd
Németh Dr. Szilárd
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:előrehaladás
Gamifikáció
hallgatói fejlődés
oktatás
vállalati gazdaságtan
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57879
005 20250923115543.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Farkas Kira Zoé 
245 1 0 |a Gamifikált tanulási megoldások alkalmazása gazdasági felsőoktatásban, a Budapesti Gazdasági Egyetem példáján keresztül  |c Farkas Kira Zoé  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Témaválasztásom oka, hogy a hazai gazdasági felsőoktatás és annak fejlődési kérdései folyamatosan hangsúlyos kérdésként szerepelnek a közgondolkodásban, hiszen ezek a kérdések nagyon sok embert érintenek. Számos kutatás van arra vonatkozóan, miként változtak az elmúlt években a felsőoktatási trendek, milyen nehézségek, akadályok, lehetőségek és erősségek jelentek, illetve jelennek meg folyamatosan. Továbbá az is nagyon érdekes kutatási kérdés napjainkban, hogy hogyan fog/kell változnia a felsőoktatásnak a tömeg oktatás térnyerésével/megjelenésével bizonyos, különösen a gazdasági felsőoktatás területén, és milyen hatásai lesznek ennek.Előfeltételezésem szerint probléma, hogy egyre nehezebb a hallgatókat motiválni arra, hogy jól teljesítsenek és megfelelő időt allokáljanak a tanulmányaikra, főleg egyetemi környezetben, ahol már egészen más fajta szabadságot tapasztalnak meg, mint korábban a közoktatás keretiben. Erre úgy gondolom, a megismert kutatások alapján, hogy a digitalizált világban a gamifikált elemek használata egy jó és előremutató megoldás tud lenni.A dolgozatomban bemutatom azt a primer kutatást, amelyet annak érdekében végeztem, hogy a témát jobban megismerjem. A kvantitatív oldalról esettanulmányok segítségével egy féléves kísérleti megközelítésű kutatást készítettem a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán, a Vállalati gazdaságtan kurzus keretében. Ezt követően a tárgyhoz tartozó elmélet alapján a Genial.ly szoftver segítségével szabadulószobát tettem elérhetővé a vizsgált csoportoknak.A kvalitatív oldal megerősítése érdekében egyrészről a vizsgált és kontroll csoportnak tanulási napló megküldését tettem lehetővé, ahol összesen 98 naplót elemeztem. Ezt követően interjút készítettem a kurzust tartó oktatókkal egyesével, összesem 10 emberrel. Majd a fejlesztés miatt interjút készítettem az egyetem közép- és felsővezetői közül 3 emberrel.Az interjúk eredménye azt mutatja, hogy a hallgatói elvárások úgy összegezhetőek, hogy az oktatóknak nagy figyelmet kell biztosítani a hallgatók felé, az oktatóknak segítenie kell a tanulási folyamatot. A Z generációnak folyamatosan és több ingerre van szüksége ahhoz, hogy stabilizálva érezzék magukat, motiváltak és koncentráltak legyenek a tanulási folyamatban és ne kezdjenek el unatkozni.A Kulturális és Innovációs Minisztérium ÚNKP-23-2-II-BGE-2 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült. 
695 |a előrehaladás 
695 |a Gamifikáció 
695 |a hallgatói fejlődés 
695 |a oktatás 
695 |a vállalati gazdaságtan 
700 1 |a Kása Dr. habil. Richárd  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Szilárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/1/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_1_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/2/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_1rezu%CC%88me%CC%81_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/3/Szerzo%CC%8Bi_1.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/4/Farkas_K_gyzs.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/5/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_Dolgozat_biralati_lap_2024.pdf  |z Dokumentum-elérés