Gamifikált tanulási megoldások alkalmazása gazdasági felsőoktatásban, a Budapesti Gazdasági Egyetem példáján keresztül
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | TDK dolgozat |
| Kulcsszavak: | előrehaladás Gamifikáció hallgatói fejlődés oktatás vállalati gazdaságtan |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg57879 | ||
| 005 | 20250923115543.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Farkas Kira Zoé | |
| 245 | 1 | 0 | |a Gamifikált tanulási megoldások alkalmazása gazdasági felsőoktatásban, a Budapesti Gazdasági Egyetem példáján keresztül |c Farkas Kira Zoé |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a Témaválasztásom oka, hogy a hazai gazdasági felsőoktatás és annak fejlődési kérdései folyamatosan hangsúlyos kérdésként szerepelnek a közgondolkodásban, hiszen ezek a kérdések nagyon sok embert érintenek. Számos kutatás van arra vonatkozóan, miként változtak az elmúlt években a felsőoktatási trendek, milyen nehézségek, akadályok, lehetőségek és erősségek jelentek, illetve jelennek meg folyamatosan. Továbbá az is nagyon érdekes kutatási kérdés napjainkban, hogy hogyan fog/kell változnia a felsőoktatásnak a tömeg oktatás térnyerésével/megjelenésével bizonyos, különösen a gazdasági felsőoktatás területén, és milyen hatásai lesznek ennek.Előfeltételezésem szerint probléma, hogy egyre nehezebb a hallgatókat motiválni arra, hogy jól teljesítsenek és megfelelő időt allokáljanak a tanulmányaikra, főleg egyetemi környezetben, ahol már egészen más fajta szabadságot tapasztalnak meg, mint korábban a közoktatás keretiben. Erre úgy gondolom, a megismert kutatások alapján, hogy a digitalizált világban a gamifikált elemek használata egy jó és előremutató megoldás tud lenni.A dolgozatomban bemutatom azt a primer kutatást, amelyet annak érdekében végeztem, hogy a témát jobban megismerjem. A kvantitatív oldalról esettanulmányok segítségével egy féléves kísérleti megközelítésű kutatást készítettem a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán, a Vállalati gazdaságtan kurzus keretében. Ezt követően a tárgyhoz tartozó elmélet alapján a Genial.ly szoftver segítségével szabadulószobát tettem elérhetővé a vizsgált csoportoknak.A kvalitatív oldal megerősítése érdekében egyrészről a vizsgált és kontroll csoportnak tanulási napló megküldését tettem lehetővé, ahol összesen 98 naplót elemeztem. Ezt követően interjút készítettem a kurzust tartó oktatókkal egyesével, összesem 10 emberrel. Majd a fejlesztés miatt interjút készítettem az egyetem közép- és felsővezetői közül 3 emberrel.Az interjúk eredménye azt mutatja, hogy a hallgatói elvárások úgy összegezhetőek, hogy az oktatóknak nagy figyelmet kell biztosítani a hallgatók felé, az oktatóknak segítenie kell a tanulási folyamatot. A Z generációnak folyamatosan és több ingerre van szüksége ahhoz, hogy stabilizálva érezzék magukat, motiváltak és koncentráltak legyenek a tanulási folyamatban és ne kezdjenek el unatkozni.A Kulturális és Innovációs Minisztérium ÚNKP-23-2-II-BGE-2 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült. | |
| 695 | |a előrehaladás | ||
| 695 | |a Gamifikáció | ||
| 695 | |a hallgatói fejlődés | ||
| 695 | |a oktatás | ||
| 695 | |a vállalati gazdaságtan | ||
| 700 | 1 | |a Kása Dr. habil. Richárd |e ths | |
| 700 | 1 | |a Németh Dr. Szilárd |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/1/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_1_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/2/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_1rezu%CC%88me%CC%81_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/3/Szerzo%CC%8Bi_1.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/4/Farkas_K_gyzs.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57879/5/Farkas_Kira_Zoe%CC%81_Dolgozat_biralati_lap_2024.pdf |z Dokumentum-elérés |