Mesterséges intelligencia és gépi tanulás integrációja a Lean menedzsmentbe

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csóti Balázs
További közreműködők: Kiss Dr. habil. Gábor
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:folyamatmenedzsment
gyártási folyamat
lean alapelvek
mesterséges intelligencia
termelés-szolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57907
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat célja annak vizsgálata, hogyan integrálható a mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulás (GT) a Lean menedzsmentbe, és milyen előnyökkel jár ez a vállalati folyamatok optimalizálása szempontjából. A kutatás során alkalmazott módszertan magában foglalta a szekunder adatgyűjtést és a kérdőíves felméréseket. A szekunder adatgyűjtés során korábbi kutatások és esettanulmányok elemzésével vizsgáltuk, hogyan alkalmazzák az MI és GT technológiákat a Lean menedzsment különböző iparágaiban. A kérdőíves felmérés célja az volt, hogy felmérje a vállalatok MI és GT integrációval kapcsolatos tapasztalatait és kihívásait. A kutatás kvalitatív és kvantitatív megközelítéseket egyaránt alkalmazott. A szekunder adatgyűjtés során elsősorban az MI és GT Lean folyamatokba történő integrációjával kapcsolatos szakirodalmat és esettanulmányokat elemeztem. Ezen kívül kérdőíves felméréseket is készítettem különböző iparágak szakembereivel, hogy megismerjem a mesterséges intelligencia és gépi tanulás alkalmazásának gyakorlati aspektusait a vállalati folyamatokban. Az esettanulmányok segítségével gyakorlati példákat mutattam be az MI alapú rendszerek sikeres alkalmazásáról a prediktív karbantartásban, a termelési folyamatok automatizálásában és az ügyfélközpontú szolgáltatási megoldásokban. A kutatás eredményei alapján a gyártási szektorban az innovációban élen járó cégek esetében IoT és az Ipar 4.0 technológiák alkalmazásával a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás integrációja már jelenleg is zajlik , különösen a prediktív karbantartás és a folyamatautomatizálás területén. Ez a technológia jelentősen növelte a termelékenységet, csökkentette az állásidőt, és lehetővé tette a gyorsabb döntéshozatalt. Ezzel szemben a szolgáltatási szektorban az MI és GT alkalmazása még csak néhány területen jelent meg, és a technológia potenciáljait még nem használták ki teljes mértékben. A chatbotok és az ügyfélszolgálati automatizálás néhány sikeres példája ellenére a szolgáltatási szektorban még további fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy az MI és GT valódi hatékonyságnövelő eszközzé váljon.