Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Bettina
Other Authors: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Magyar Dr. Norbert
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:címke
környezetbarát termék-minősítés
szemkamera
tanúsítványok
védjegy
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57918
005 20250923115634.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Bettina 
245 1 0 |a Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből  |c Nagy Bettina  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Lehet fenntartható egy forrócsokoládé? A fenntarthatóság kihívásai és lehetőségei a fogyasztók szemszögéből A kutatásom célkitűzése, hogy megvizsgáljam és értelmezzem a fenntarthatóság fogalmát az élelmiszerkereskedelemben, különös tekintettel a forrócsokoládéra. A kutatás során felmérem a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteit, és ezzel segítem a vállalatokat abban, hogy jobban odafigyeljenek a vásárlók tájékoztatására. A célom az, hogy a termékek fenntarthatósági jelöléseinek kiemelésével nagyobb hangsúlyt fektessenek a vásárlók edukációjára, ezáltal tudatosabb döntéseket ösztönözve. A célkitűzésemet az alábbi kérdésekkel kívánom elérni: 1. Ismerik a vásárlók / fogyasztók a különböző fenntarthatósági jelöléseket? 2. Hogyan lehetne ösztönözni a fogyasztókat, hogy fenntartható gazdálkodásból származó termékeket fogyasszanak és vásároljanak? 3. Miket tapasztalnak a vendéglátó egységek a fenntarthatósági jelöléses forró csokoládékkal kapcsolatban? A kutatásom során a szakirodalmi áttekintésben kitérek a fenntarthatóság fogalmára, a különböző fenntarthatósági jelölésekre, többek között a Fair Trade és Rainforest Alliance jelölésekre, a védjegy fogalmára és a különböző szabályozásokra. A kutatásom célkitűzését kérdőíves és szemkamerás vizsgálattal valósítottam meg. Két kérdőívet készítettem, egyet a fogyasztók töltöttek ki, míg a másikat vendéglátóhelyek. A szemkamerás mérés körülbelül 15 percet vett igénybe és a mérést követően egy rövid kérdőívet kellett kitölteniük a résztvevőknek. Az adatokat SPSS és Excel programok segítségével elemeztem. A kutatásom eredménye, hogy a fogyasztókat többnyire nem befolyásolja, hogy forró csokoládé vásárláskor fenntarthatóbb terméket vásároljanak, azonban a fogyasztók nagy része úgy gondolja, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást a különböző fenntarthatósági jelölésekkel kapcsolatban. A vendéglátóhelyek tekintetében is megfigyelhető, hogy nem igazán fontos, hogy a termék vagy a forrócsokoládé fenntartható forrásból származzon, valamint némely vendéglátóhely úgy gondolja, hogy nincs egyensúlyban az ár-érték aránya a fenntartható forrócsokoládénak a saját maguk által készített forrócsokoládéval szemben. 
695 |a címke 
695 |a környezetbarát termék-minősítés 
695 |a szemkamera 
695 |a tanúsítványok 
695 |a védjegy 
700 1 |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia  |e ths 
700 1 |a Magyar Dr. Norbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918/1/Nagy_Bettina_KVIK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918/2/Nagy_Bettina_KVIK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918/3/Nagy_Bettina_Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s%20nyilatkozat%202024_al%C3%A1%C3%ADrt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918/4/Nagy_Bettina_KVIK_PT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57918/5/Nagy_Bettina_KVIK_SZD.pdf  |z Dokumentum-elérés