Játékosított fenntarthatóság A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bóta Nikolett
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
gamification
Játékosítás
motiváció
SDG
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57920
005 20250923115636.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bóta Nikolett 
245 1 0 |a Játékosított fenntarthatóság  |b A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre  |c Bóta Nikolett  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a Az ENSZ által 2015-ben megfogalmazott Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k) elérése alapvető fontosságú a globális közösség számára, ugyanakkor a 2030-as határidő közeledtével egyre nehezebbnek tűnik ezen célok teljesítése. A vállalatoknak is kiemelt szerepe van abban, hogy hozzájáruljanak a fenntarthatóság előmozdításához és hatékonyabban segítsék elő az ehhez vezető folyamatokat. TDK dolgozatom célja a gamifikáció vállalati környezetben való alkalmazhatóságának vizsgálata, különös tekintettel arra, hogy hogyan ösztönözhetők a munkavállalók egy fenntarthatóbb világ létrehozására. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy mely fenntarthatósági célokkal tudnak leginkább azonosulni a munkavállalók, és mely célok elérésére képesek a vállalatok a legnagyobb hatást gyakorolni. Megvizsgáltam, hogy a résztvevő vállalatok milyen fenntarthatósági programokat alkalmaznak jelenleg, illetve mely programokat tartanák vonzónak a dolgozók, és miért tartják fontosnak ezen kezdeményezéseket. A gamifikációt magas szintű belső motiváció és flow-élmény kiváltására alkalmas eszköznek tartom, ezért vizsgáltam annak hatását a munkavállalók fenntarthatóság iránti elkötelezettségére és motivációjára, valamint a hatás demográfiai eltéréseit is. Az egyik leglényegesebb kutatási kérdésem, hogy hogyan integrálhatók a gamifikációs elemek a vállalati fenntarthatósági stratégiákba és milyen mechanizmusok segítik a munkavállalók aktív részvételének fokozását. A kutatás kvantitatív és kvalitatív módszereket ötvözött. Ennek részeként egy 24 kérdésből álló kérdőívet, valamint két fókuszcsoportos interjút készítettem a Trax Retail Kft. munkatársaival. Továbbá mélyinterjúkat folytattam a Skilly Jobs Kft. karrierakadémiájának vezetőjével, Molnár Zórával, és az Eureka Consulting & Games üzletágának vezetőjével, Bárány Gergővel, hogy a különböző perspektívák alapján mélyebb betekintést nyerjek a témába. Kutatásom azt az eredményt hozta, hogy az SDG-k közül a minőségi oktatás, egészség és jóllét, fenntartható városok és a fellépés az éghajlatváltozás ellen célokat tartják a válaszadók a legfontosabbaknak. A válaszadók szerint a vállalatok hatással lehetnek a minőségi oktatásra, tisztességes munka és gazdasági növekedésre, illetve az ipar, innováció és infrastruktúrára is. Eredményeim szerint a gamifikációs eszközök hatékonyan növelhetik a munkavállalók motivációját és elkötelezettségét ezen fenntarthatósági célok iránt, azonban a siker kulcsa a megfelelő módszerek és eszközök alkalmazásában rejlik. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a gamification 
695 |a Játékosítás 
695 |a motiváció 
695 |a SDG 
700 1 |a Győri Dr. Zsuzsanna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/1/B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/2/Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s_B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/3/B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/4/B%C3%B3ta%20Nikolett.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/5/B%C3%B3ta_Nikolett.pdf  |z Dokumentum-elérés