Játékosított fenntarthatóság A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Students’ Scientific Association paper |
| Kulcsszavak: | fenntarthatóság gamification Játékosítás motiváció SDG |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg57920 | ||
| 005 | 20250923115636.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Bóta Nikolett | |
| 245 | 1 | 0 | |a Játékosított fenntarthatóság |b A gamifikáció hatása a vállalati fenntarthatósági kezdeményezésekre |c Bóta Nikolett |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a Az ENSZ által 2015-ben megfogalmazott Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k) elérése alapvető fontosságú a globális közösség számára, ugyanakkor a 2030-as határidő közeledtével egyre nehezebbnek tűnik ezen célok teljesítése. A vállalatoknak is kiemelt szerepe van abban, hogy hozzájáruljanak a fenntarthatóság előmozdításához és hatékonyabban segítsék elő az ehhez vezető folyamatokat. TDK dolgozatom célja a gamifikáció vállalati környezetben való alkalmazhatóságának vizsgálata, különös tekintettel arra, hogy hogyan ösztönözhetők a munkavállalók egy fenntarthatóbb világ létrehozására. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy mely fenntarthatósági célokkal tudnak leginkább azonosulni a munkavállalók, és mely célok elérésére képesek a vállalatok a legnagyobb hatást gyakorolni. Megvizsgáltam, hogy a résztvevő vállalatok milyen fenntarthatósági programokat alkalmaznak jelenleg, illetve mely programokat tartanák vonzónak a dolgozók, és miért tartják fontosnak ezen kezdeményezéseket. A gamifikációt magas szintű belső motiváció és flow-élmény kiváltására alkalmas eszköznek tartom, ezért vizsgáltam annak hatását a munkavállalók fenntarthatóság iránti elkötelezettségére és motivációjára, valamint a hatás demográfiai eltéréseit is. Az egyik leglényegesebb kutatási kérdésem, hogy hogyan integrálhatók a gamifikációs elemek a vállalati fenntarthatósági stratégiákba és milyen mechanizmusok segítik a munkavállalók aktív részvételének fokozását. A kutatás kvantitatív és kvalitatív módszereket ötvözött. Ennek részeként egy 24 kérdésből álló kérdőívet, valamint két fókuszcsoportos interjút készítettem a Trax Retail Kft. munkatársaival. Továbbá mélyinterjúkat folytattam a Skilly Jobs Kft. karrierakadémiájának vezetőjével, Molnár Zórával, és az Eureka Consulting & Games üzletágának vezetőjével, Bárány Gergővel, hogy a különböző perspektívák alapján mélyebb betekintést nyerjek a témába. Kutatásom azt az eredményt hozta, hogy az SDG-k közül a minőségi oktatás, egészség és jóllét, fenntartható városok és a fellépés az éghajlatváltozás ellen célokat tartják a válaszadók a legfontosabbaknak. A válaszadók szerint a vállalatok hatással lehetnek a minőségi oktatásra, tisztességes munka és gazdasági növekedésre, illetve az ipar, innováció és infrastruktúrára is. Eredményeim szerint a gamifikációs eszközök hatékonyan növelhetik a munkavállalók motivációját és elkötelezettségét ezen fenntarthatósági célok iránt, azonban a siker kulcsa a megfelelő módszerek és eszközök alkalmazásában rejlik. | |
| 695 | |a fenntarthatóság | ||
| 695 | |a gamification | ||
| 695 | |a Játékosítás | ||
| 695 | |a motiváció | ||
| 695 | |a SDG | ||
| 700 | 1 | |a Győri Dr. Zsuzsanna |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/1/B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/2/Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s_B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/3/B%C3%B3ta_Nikolett_PSZK.docx |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/4/B%C3%B3ta%20Nikolett.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57920/5/B%C3%B3ta_Nikolett.pdf |z Dokumentum-elérés |