A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csepreghy Laura Zsófia
További közreműködők: Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:21. század
21th century
4G
branding
business marketing
e-marketing - elektronikus marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921
Leíró adatok
Kivonat:A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben Az influencer marketing óriási teret nyert az elmúlt években, forradalmasította a marketingkommunikációt. Az influencerek új, kreatív lehetőségeket nyitottak meg a marketing szakemberek számára. A tartalomkészítők nagyszámú közösség érdeklődését és vásárlási igényét keltette fel folyamatosan a különböző közösségimédia felületeken. Azonban a technológia és a mesterséges intelligencia fejlődésével a piacon már nem csak valós személyek jelentek meg. A márkák már nem csak valódi emberekkel kezdtek el együtt működni, hanem virtuális influencerekkel is. Ez pedig számos érdekes kérdést hagy maga után. Hogyan tudjuk hosszútávon hatékonyan megkülönbeztetni, hogy mi a valódi tartalom, és mi az AI által generált? Különbséget kell – e egyáltalán ezek között? Tud-e egy AI influencer hiteles lenni? Bízhatunk-e a termékajánlásában? A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogyan vélekednek a fogyasztók az AI-influencerekről, és milyen hatással van ez a jelenség a márkaépítésre. Készítettem öt darab kvalitatív interjút, ahol körülbelül 25 percig beszélgettünk a témáról. A primer kutatás kvalitatív egyéni mélyinterjúkon alapul. Az interjúk eredményei alapján állítottam össze az online kérdőívemet, melyet 200 válaszadó töltött ki. Mind a kvalitatív interjúkban, mind a kvantitatív kérdőívemben azt vizsgáltam azt, hogy a megkérdezettek hogyan vélekednek az AI influencerekről, mennyire tudják megkülönböztetni a valós és az AI generálta tartalmat, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak ebben a trendben. A kérdőívben résztvevők számos kreatív ötletet osztottak meg arra vonatkozóan, hogy milyen termékek és szolgáltatások reklámozásában lehetne sikeresen alkalmazni az AI influencereket. Ugyanakkor a válaszokból kiderült, hogy a fogyasztók többsége még mindig a valódi személyek által készített tartalmakat részesíti előnyben.