A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Csepreghy Laura Zsófia
Other Authors: Kovács Dr. Ildikó
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:21. század
21th century
4G
branding
business marketing
e-marketing - elektronikus marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57921
005 20250923115638.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csepreghy Laura Zsófia 
245 1 2 |a A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben  |c Csepreghy Laura Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a A valóság illúziója – Virzuális influencerek és AI influencerek a marketingben Az influencer marketing óriási teret nyert az elmúlt években, forradalmasította a marketingkommunikációt. Az influencerek új, kreatív lehetőségeket nyitottak meg a marketing szakemberek számára. A tartalomkészítők nagyszámú közösség érdeklődését és vásárlási igényét keltette fel folyamatosan a különböző közösségimédia felületeken. Azonban a technológia és a mesterséges intelligencia fejlődésével a piacon már nem csak valós személyek jelentek meg. A márkák már nem csak valódi emberekkel kezdtek el együtt működni, hanem virtuális influencerekkel is. Ez pedig számos érdekes kérdést hagy maga után. Hogyan tudjuk hosszútávon hatékonyan megkülönbeztetni, hogy mi a valódi tartalom, és mi az AI által generált? Különbséget kell – e egyáltalán ezek között? Tud-e egy AI influencer hiteles lenni? Bízhatunk-e a termékajánlásában? A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogyan vélekednek a fogyasztók az AI-influencerekről, és milyen hatással van ez a jelenség a márkaépítésre. Készítettem öt darab kvalitatív interjút, ahol körülbelül 25 percig beszélgettünk a témáról. A primer kutatás kvalitatív egyéni mélyinterjúkon alapul. Az interjúk eredményei alapján állítottam össze az online kérdőívemet, melyet 200 válaszadó töltött ki. Mind a kvalitatív interjúkban, mind a kvantitatív kérdőívemben azt vizsgáltam azt, hogy a megkérdezettek hogyan vélekednek az AI influencerekről, mennyire tudják megkülönböztetni a valós és az AI generálta tartalmat, illetve milyen előnyöket és hátrányokat látnak ebben a trendben. A kérdőívben résztvevők számos kreatív ötletet osztottak meg arra vonatkozóan, hogy milyen termékek és szolgáltatások reklámozásában lehetne sikeresen alkalmazni az AI influencereket. Ugyanakkor a válaszokból kiderült, hogy a fogyasztók többsége még mindig a valódi személyek által készített tartalmakat részesíti előnyben. 
695 |a 21. század 
695 |a 21th century 
695 |a 4G 
695 |a branding 
695 |a business marketing 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921/1/Csepreghy_Laura_KKK_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921/2/Csepreghy_Laura_KKK_.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921/3/Csepreghy_Laura_KKK_HD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57921/4/Csepreghy.Laura.B%C3%ADr%C3%A1lat.PV%C3%81F.pdf  |z Dokumentum-elérés