Ki szemszögéből nézve a legrosszabb a RePont automata?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bárány Éva
További közreműködők: Kozma Dr. Tímea
Lencsés Dr. Enikő
Dokumentumtípus: TDK dolgozat
Kulcsszavak:Betétdíjas rendszer
dolgozók elégedettségi vizsgálata
hulladék újrahasznosítás
környezetvédelem
logisztika
RePont automata
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57927

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57927
005 20250923115643.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bárány Éva 
245 1 0 |a Ki szemszögéből nézve a legrosszabb a RePont automata?  |c Bárány Éva  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a BÁRÁNY ÉVA Konzulensek: 7. aktív félév Dr. Kozma Tímea Gazdálkodás és menedzsment egyetemi docens, PhD BGE PSZK BGE PSZK Dr. Lencsés Enikő egyetemi docens, PhD BGE PSZK KI SZEMSZÖGÉBŐL NÉZVE A LEGROSSZABB A REPONT AUTOMATA? Napjainkban kialakult Magyarországon is a Repont automata, tehát a betétdíjas rendszer, amely 2024. január elsejétől kezdve a gyártók csak ilyen palackokat gyárthattak. Egészen 2024 júniusáig kitartott a nem visszaváltós palackoknak a készlete, így ekkortól kezdődtek el a problémák. A Tudományos Diákköri Konferenciára készülő dolgozatom témája a RePont automata hatásai a dolgozói elégedettségre és a logisztikai folyamat áttekintése. A multinacionális kiskereskedelmi élelmiszerüzletekben lehelyezett automatáknak a felépítését szeretném röviden bemutatni, ezután a velejáró feladatait a munkavállalóknak, a folyamat által végbemenő logisztikai utat és legutolsó sorban a dolgozók elégedettséget. Kutatásom céljához kapcsolódva arra keresek választ, hogy a betétdíjas rendszerrel kapcsolatban milyen a dolgozói elégedettség. A kérdésem ehhez kapcsolódva, hogy mennyire elégedettek a RePont automatákkal a multinacionális kiskereskedelmi vállalatoknak a munkavállalói és milyen hátrányokat emelnek ki a betétdíjas rendszer végett? Kutatásom során primer kutatásokat végeztem, melynél kvantitatív módszer kereteiben kérdőíves felmérést végeztem a dolgozói elégedettség vizsgálása érdekében. A Microsoft Forms formájában készült kérdéssoromra 129 válasz érkezett különböző multinacionális kiskereskedelmi vállalatok munkavállalóitól. Emellett kvalitatív kutatásként készítettem kettő mélyinterjút, az elsőt egy hulladékgazdálkodási specialistával a másodikat pedig egy üzletvezetővel. A kérdőív kiértékeléseként kapott eredmények során kiderült, hogy a betétdíjas rendszer még túlságosan új és rengeteg negatív élményben részesülnek az alkalmazottak evégett. Úgy gondolom, hogy az eredmények alapján változtatni kéne a forgalmazói oldalról vagy kiskereskedelmi oldalról, hogy pozitív élménnyel gazdagodhassanak a dolgozók. 
695 |a Betétdíjas rendszer 
695 |a dolgozók elégedettségi vizsgálata 
695 |a hulladék újrahasznosítás 
695 |a környezetvédelem 
695 |a logisztika 
695 |a RePont automata 
700 1 |a Kozma Dr. Tímea  |e ths 
700 1 |a Lencsés Dr. Enikő  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57927/1/B%C3%A1r%C3%A1ny_PSZK_tdk.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57927/2/B%C3%A1r%C3%A1ny_Rez%C3%BCm%C3%A9.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57927/3/B%C3%A1r%C3%A1ny%C3%89va_biralati_lap_2024.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57927/4/05_Dolgozat_biralati_lap_2024_B%C3%A1r%C3%A1ny%20%C3%89va.pdf  |z Dokumentum-elérés