A koreai pop marketing hatásai
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | TDK dolgozat |
| Kulcsszavak: | 21. század Dél-Korea k-pop nemzetközi marketing zene |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg57928 | ||
| 005 | 20250923115645.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Varga Vivien | |
| 245 | 1 | 2 | |a A koreai pop marketing hatásai |c Varga Vivien |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a Az eddigi évtizedekben a globalizációnak köszönhetően a vezető zenei stílus a nyugati pop-kultúra volt, ami világszerte igaz, így Magyarországra is. Az elmúlt években viszont globálisan egyre elterjedtebbé vált a Z generáció körében a dél-koreai kultúra, a K-Pop világa. Ez kiterjed a zenei ízlésre, az öltözködésre, a bőrápolásra és magára a nyelvtanulásra. Ezzel a K-pop több koreai termék fogyasztására ösztönzi a globális piacokat. Ezt a koreai hullámot, terjeszkedést Hallyu-nak hívjuk. A Hallyu nem csak a koreai zene és tévésorozatok általános kifejezése, hanem magába foglalja a koreai divatot, a szépségápolást, a stílust és a koreai konyhát is. Ez a fogalom a koreai pop-kultúra jelenségére utal, ami először Ázsiában, majd globálisan vált népszerűvé. Ez a hullám, nem csak a termékfogyasztásra van hatással, hanem a gazdaságra is. A K-Pop egy olyan, új világot nyújt, ami teljesen eltér a magyar és a nyugati kultúra világától.Dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy a nemzetközi marketing stratégiák hogyan segíti a K-pop globális elterjedését. Szeretném megvizsgálni, hogy mit is tudnak adni ezek az együttesek, amit a nyugati popkultúra nem tud. Eleinte a K-pop 2000-es évek elején kezdett népszerűvé válni, de a 2010-es években lett igazán ismert. 2012-ben jött az áttörés, amikor is a Gangnam Style című videó klip a legnézettebbé vált a Youtube-on, amivel a koreai popzene bekerült a nemzetközi perspektívába. Azóta is nő a tendencia ezen területen való érdeklődésben Azért választottam ezt a témát, mert magam is azon fiatalok közé tartozom, akiket magába szívott ez a koreai életérzés. Szeretném megvizsgálni, hogyan tudott nemzetközi piacokra betörni.Dolgozatomat öt egymáshoz közvetlenül kapcsolódó témában fogom kifejteni. A fő kérdés, amire keresem a választ, nemzetközi marketing stratégiák hogyan segíti a K-pop globális elterjedését. Ehhez először is a koreai pop kialakulást szeretném megvizsgálni, hogy hogyan és mikor alakult ki ez a zenei stílus, hiszen ezzel kezdhetjük megérteni, hogy miért is tart ma ott a K-pop, ahol.Miután ezt megvizsgáltam, szeretném megnézni a K-pop-ot mint jelenséget, és ennek globális elterjedését, vagy is a „hallyu wave”-et, magyarul a koreai hullámot. Ezen belül is, hogy hogyan is vált kulturális termékké, és ezt hogyan segítette elő a koreai kormány kulturális diplomáciája és a soft power stratégiák. Ezeket szemügyre véve ebből adódik a következő kérdés, amire keresem a választ.Márkastratégia és identitásépítés. A K-pop iparban alkalmazott márkaépítési stratégiák részletes ismertetése, beleértve az egyéni előadói és csoportos márkaépítést, a közösségi média és a rajongótáborok szerepét, valamint a K-pop egyedi identitásának kialakulását és annak globális piacokon való hatását. A K-pop zenei videók kiváló minőségű produkciójukról, lenyűgöző látványvilágukról és történetszálairól híresek. A K-pop globális sikere különféle kulturális hatások beépüléséhez vezetett, hozzájárulva dinamikus vonzerejéhez és világszerte népszerűségéhez. Ebből következik kutatásom következő kérdése.Milyen szerepe van a digitális médiának a K-pop nemzetközi marketingjében? A közösségi média, videómegosztók és streaming szolgáltatások szerepének megvizsgálása. Majd ezeknek a csatornáknak a használata rajongók bevonására, elérésének növelésére és a piaci jelenlét erősítésére.Kutatásom ötödik célja megvizsgálni a K-pop rajongói közösségek jelentőségét a globális marketingstratégiában. Hogyan használják a rajongók a közösségi médiát a K-pop terjedésének elősegítésére, és ez hogyan járul hozzá a K-pop globális sikereihez. A dolgozatom elkészítéséhez online kérdőíves felmérést készítettem, amelyben a K-pop nemzetközi elterjedésével és marketingstratégiájával kapcsolatos kérdéseket vizsgáltam. A kérdőív célja az volt, hogy megértsem a fogyasztói szokásokat, preferenciákat, valamint a K-pop kultúra iránti érdeklődést különböző demográfiai csoportokban. Ahhoz, hogy a felmérés eredményei reprezentatívak és megbízhatóak legyenek, legalább 100 válaszadóra volt szükségem. A válaszok elemzése hozzájárult a K-pop globális népszerűségének és sikerének marketing szempontból történő alaposabb megértéséhez, és segített az egyes fogyasztói motivációk és trendek azonosításában. | |
| 695 | |a 21. század | ||
| 695 | |a Dél-Korea | ||
| 695 | |a k-pop | ||
| 695 | |a nemzetközi marketing | ||
| 695 | |a zene | ||
| 700 | 1 | |a Juhász Dr. Tímea |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928/1/Varga_Vivien_KKK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928/2/Varga_Vivien_KKK.docx |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928/3/Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928/4/varga_vivien_biralat_2024_KP.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57928/5/TDK.Varga.Vivien.v2.pdf |z Dokumentum-elérés |