Élmények nyomában a Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakos hallgatói körében
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | TDK dolgozat |
| Kulcsszavak: | egyetemi hallgatók elégedettség élmény hallgatói elégedettség hallgatói élmény ügyfélélmény |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929 |
| Kivonat: | Az ügyfélélmény fogalmával a szolgáltatásmenedzsment és marketing gyakorlati órámon volt lehetőségem részletesebben megismerkedni. A témakör bővebb feltárása során áttekintettem, hogy egy ügyfél milyen sok ponton tud kapcsolódni egy vállalathoz és hogy élményképének kialakítását jelentősen meghatározza a vásárlás előtti, alatti és utáni tapasztalata is. Manapság a vállalatok már tudatosan nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfélélmény kialakítására, hiszen ez nélkülözhetetlenné vált a versenyképesség megteremtéséhez és a hosszútávú ügyfélkapcsolatok kialakításához.Tanulmányaim során elgondolkodtam azon, hogy az ügyfélélmény koncepció, hogyan állná meg a helyét felsőoktatási vonatkozásban. Ez alapján született meg a TDK dolgozatom fő témája, mely a hallgatói élmény mögötti dimenziókat kívánja feltárni.Dolgozatom során az élmény és ügyfélélmény szakirodalmi áttekintésével kezdtem, majd kitértem a hallgatói élmény meghatározására is. Választ kerestem arra, hogy a hallgatói élménynek milyen összetevői lehetnek és azokat milyen módszerekkel lehet mérni.A dolgozat második felében saját primer kutatásom során kevert módszertant alkalmaztam, melynek során az alábbi kérdésekre kerestem a választ:-Mi jelent élményt a hallgatók számára?-Milyen élménydimenziók azonosíthatóak a hallgatók válaszai alapján?-Mik a főbb észlelt kockázatok, csalódási esetek?-Milyen javaslatokat tennének a hallgatók a hallgatói élmény fejlesztése kapcsán?Kvantitatív oldalról kérdőíves kutatást végeztem, melyben a harmadéves és végzős emberi erőforrások szakos hallgatókat kérdeztem meg előre meghatározott élménydimenziók alapján, melyeket egy előkutatás keretében mértem fel. Az adatelemzés módszereként a gyakorisági eloszlással kapcsolatos statisztikai mutatókat, kapcsolatszorossági vizsgálatokat és klaszterelemzést alkalmaztam. Kvalitatív oldalról interjúkat készítettem egyrészt egyetemi oktatókkal, hogy megismerjem az oktatói szempontot is a témát illetően, másrészt diákszervezeti tagként is jelen lévő hallgatókkal, hiszen ők nem csak megélik, hanem alakítják is a hallgatói élményt.Kutatásom során sikerült válaszokat kapnom a feltett kérdéseimre, melyek eredményét összegezve a dolgozatom utolsó részében ismertettem. |
|---|