Élmények nyomában a Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakos hallgatói körében
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Students’ Scientific Association paper |
| Kulcsszavak: | egyetemi hallgatók elégedettség élmény hallgatói elégedettség hallgatói élmény ügyfélélmény |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg57929 | ||
| 005 | 20250923115646.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Almási Nikolett | |
| 245 | 1 | 0 | |a Élmények nyomában a Budapesti Gazdasági Egyetem emberi erőforrások szakos hallgatói körében |c Almási Nikolett |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a Az ügyfélélmény fogalmával a szolgáltatásmenedzsment és marketing gyakorlati órámon volt lehetőségem részletesebben megismerkedni. A témakör bővebb feltárása során áttekintettem, hogy egy ügyfél milyen sok ponton tud kapcsolódni egy vállalathoz és hogy élményképének kialakítását jelentősen meghatározza a vásárlás előtti, alatti és utáni tapasztalata is. Manapság a vállalatok már tudatosan nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfélélmény kialakítására, hiszen ez nélkülözhetetlenné vált a versenyképesség megteremtéséhez és a hosszútávú ügyfélkapcsolatok kialakításához.Tanulmányaim során elgondolkodtam azon, hogy az ügyfélélmény koncepció, hogyan állná meg a helyét felsőoktatási vonatkozásban. Ez alapján született meg a TDK dolgozatom fő témája, mely a hallgatói élmény mögötti dimenziókat kívánja feltárni.Dolgozatom során az élmény és ügyfélélmény szakirodalmi áttekintésével kezdtem, majd kitértem a hallgatói élmény meghatározására is. Választ kerestem arra, hogy a hallgatói élménynek milyen összetevői lehetnek és azokat milyen módszerekkel lehet mérni.A dolgozat második felében saját primer kutatásom során kevert módszertant alkalmaztam, melynek során az alábbi kérdésekre kerestem a választ:-Mi jelent élményt a hallgatók számára?-Milyen élménydimenziók azonosíthatóak a hallgatók válaszai alapján?-Mik a főbb észlelt kockázatok, csalódási esetek?-Milyen javaslatokat tennének a hallgatók a hallgatói élmény fejlesztése kapcsán?Kvantitatív oldalról kérdőíves kutatást végeztem, melyben a harmadéves és végzős emberi erőforrások szakos hallgatókat kérdeztem meg előre meghatározott élménydimenziók alapján, melyeket egy előkutatás keretében mértem fel. Az adatelemzés módszereként a gyakorisági eloszlással kapcsolatos statisztikai mutatókat, kapcsolatszorossági vizsgálatokat és klaszterelemzést alkalmaztam. Kvalitatív oldalról interjúkat készítettem egyrészt egyetemi oktatókkal, hogy megismerjem az oktatói szempontot is a témát illetően, másrészt diákszervezeti tagként is jelen lévő hallgatókkal, hiszen ők nem csak megélik, hanem alakítják is a hallgatói élményt.Kutatásom során sikerült válaszokat kapnom a feltett kérdéseimre, melyek eredményét összegezve a dolgozatom utolsó részében ismertettem. | |
| 695 | |a egyetemi hallgatók | ||
| 695 | |a elégedettség | ||
| 695 | |a élmény | ||
| 695 | |a hallgatói elégedettség | ||
| 695 | |a hallgatói élmény | ||
| 695 | |a ügyfélélmény | ||
| 700 | 1 | |a Balázsné Dr. Lendvai Marietta |e ths | |
| 700 | 1 | |a Farkas Kira Zoé |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929/1/Alm%C3%A1si_Nikolett_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929/2/Alm%C3%A1si_Nikolett_PSZK.docx |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929/3/Alm%C3%A1si_Nikolett_Szerz%C5%91i%20hozz%C3%A1j%C3%A1rul%C3%A1s%20nyilatkozat%202024..pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929/4/majsai_richard_tdk_biralat.docx.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57929/5/Alma%CC%81si_Nikolett_Dolgozat_biralati_lap_2024.pdf |z Dokumentum-elérés |