A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bana Dorka Patrícia
Other Authors: Juhász Dr. Tímea
Format: Students’ Scientific Association paper
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
influenszer
közösségi média
munkahely
szépségipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg57931
005 20250923115649.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bana Dorka Patrícia 
245 1 2 |a A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve  |c Bana Dorka Patrícia  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Students_Scientific_Association_paper 
520 3 |a A közösségi médiában tartalomgyártókon keresztül megjelenő esztétikai kezelések hatása a 18-25 éves magyar nőkre nézve 2024-ben a közösségi média mindennapi használata és a tartalomgyártók hatása a döntési- fogyasztási szokásainkban tagadhatatlan. Az influenszerekben rejlő marketingkommunikációs eszközt a feltörekvésükkel a különböző vállalatok felismerték és aktívan használják az együttműködések adta lehetőségeket. A szépségiparban is, amely magában foglalja az arc nem műtéti útján megváltoztatására irányuló kozmetikai kezelésekkel foglalkozó klinikákat és orvosokat is megjelent az influenszer marketing tevékenysége; reklámozni kezdték szolgáltatásaikat a közösségi médiában. E két jelenség következtében vizsgálom azt a kérdést, hogy ennek a kibontakozó folyamatnak milyen hatása van a fiatal nőket tekintve. Kutatásom három fő alterülete, célja az influenszerek által megteremtett szépségideál felállítása és ennek befolyása a választott célcsoportomra, az univerzálissá tett szépség hatása a testképükre és a professzionális, munkakörnyezetbe való beszivárgása a szépségápolási beavatkozásnak. Az előbb említett három hipotézisre szekunder kutatással, majd saját kérdőívvel kerestem a választ, amely eredményeit SPSS 28-as verzióban elemeztem ki. A vizsgálat arra világított rá, hogy bár globálisan egyre növekvő számban végeznek esztétikai kezeléseket célcsoportom annyira elégedett a testképével, hogy nem vetné magát alá ilyen szolgáltatásnak. Továbbá a megteremtett szépségideál a megkérdezett minta szerint is homogén, a válaszadók egyöntetű véleményüket nyilvánították ki. Harmadik hipotézisemet is validálni tudtam a kutatásom alapján, a munka világában valós, jelentős befolyása van a szépségnek. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influenszer 
695 |a közösségi média 
695 |a munkahely 
695 |a szépségipar 
700 1 |a Juhász Dr. Tímea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931/1/bana_dorka_patricia_kkk_tdk.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931/2/bana_dorka_patricia_kkk_rezume.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931/3/tdkbanadorkahozzajarulas.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931/4/Bana_Dorka_Patr%C3%ADcia_KKK_FL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57931/5/Bana_Dorka_KKK_OT.pdf  |z Dokumentum-elérés