Az életciklus alapú vagyontervezés szerepe a személyes pénzügyi stabilitás megteremtésében
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | TDK dolgozat |
| Kulcsszavak: | életciklus - életút megtakarítás oktatásmódszertan pénzügyi tervezés vagyoni helyzet |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg57938 | ||
| 005 | 20250923115658.0 | ||
| 008 | 250923suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Kis Fanni Melitta | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az életciklus alapú vagyontervezés szerepe a személyes pénzügyi stabilitás megteremtésében |c Kis Fanni Melitta |h [elektronikus dokumentum] |
| 516 | |a Students_Scientific_Association_paper | ||
| 520 | 3 | |a A dolgozat a pénzügyi stabilitás és az életciklus alapú vagyontervezés kapcsolatát vizsgálja, különös tekintettel a fiatal felnőttek pénzügyi döntéseire. A kutatás célja, hogy feltárja, milyen mértékben van jelen a pénzügyi tudatosság a társadalom különböző rétegeiben, és milyen tényezők befolyásolják a pénzügyi stabilitás elérését az életciklus különböző szakaszaiban. Ezenfelül a dolgozat vizsgálja a pénzügyi oktatás szerepét a modern világban és a digitalizáció súlyát a pénzügyi műveltség javításában. A kutatás során ezekre a kérdésekre kerestem a választ: Az én generációm, hogyan teljesít a pénzügyi területen? Milyen eredményeket érnek el, esetleg ők hogyan értékelik a jelenlegi helyzetüket? Úgy gondolják, hogy mindent megtesznek-e a pénzügyi stabilitás eléréshez? Mennyire tartják szükségesnek a pénzügyi oktatást az emberek, és milyen típusú pénzügyi támogatást vennének igénybe? A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, egy kérdőíves felmérés keretében, amely 124 válaszadótól gyűjtött adatokat. A kérdőív célzott kérdései lefedték a demográfiai adatokat, pénzügyi tudatosságot, pénzügyi célokat, valamint a megtakarítási és befektetési szokásokat. Az eredmények alapján a különböző életciklusban lévő egyének eltérően viszonyulnak a pénzügyi stabilitás kérdéséhez; míg a fiatalok számára a karrier és megtakarítás áll a fókuszban, addig az idősebb korosztály inkább a vagyon megtartására és a nyugdíjas évekre való felkészülésre koncentrál. A felmérés arra is rálátást adott, hogy a pénzügyi oktatásban részesülő válaszadók azt vallják, hogy magasabb szintű pénzügyi tudatossággal rendelkeznek, és viszonylag biztonságosabbnak érzik jövőjüket. Az életciklus alapú vagyontervezés tehát nemcsak egyéni, hanem társadalmi szinten is fontos, mivel hozzájárul a hosszú távú pénzügyi stabilitás megteremtéséhez. Az eredmények alapján javasolt a pénzügyi oktatás elmélyítése, különösen a fiatalok körében, hogy pénzügyi döntéseik tudatosabbak legyenek, ezzel növelve az egyéni és nemzeti gazdasági stabilitást. | |
| 695 | |a életciklus - életút | ||
| 695 | |a megtakarítás | ||
| 695 | |a oktatásmódszertan | ||
| 695 | |a pénzügyi tervezés | ||
| 695 | |a vagyoni helyzet | ||
| 700 | 1 | |a Sági Dr. habil. Judit |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938/1/Kis_Fanni_Melitta_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938/2/Kis_Fanni_Melitta_PSZK.docx |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938/3/Szerzoi_hozzajarulas_Kis_Fanni_Melitta_PSZK.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938/4/Dolgozat_biralati_lap_2024_KIS%20FANNI%20MELITTA.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/57938/5/Dolgozat_biralati_lap_Kiss%20Fanni%20Melitta.pdf |z Dokumentum-elérés |